1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Rekordowe wzrosty rynku sera białego kremowego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Ser biały kremowy notuje dynamiczny wzrost wielkości i wartości sprzedaży w ostatnim okresie, wręcz do rekordowych poziomów. Segment w perspektywie długookresowej rozwija się szybciej w ujęciu wartościowym niż wolumenowym. Naszą perłą w koronie tej kategorii jest Almette, które istnieje na polskim rynku od 1995 roku i jest niekwestionowanym liderem kategorii serów kremowych twarogowych – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska.

– Rynek twarożków w Polsce rozwija się dynamicznie, za kilka lat będzie to z pewnością jeszcze bardziej znaczący segment w kategorii serów. W najbliższych latach najbardziej w procesie sprzedaży będzie zyskiwała optymalna kompilacja kilu elementów, a wśród nich największe znaczenie będzie mieć cena, atrakcyjność funkcjonalna, wizualna i kolorystyczna opakowań. Marka ma oczywiście znaczenie zarówno dla detalisty, jak i dla konsumenta, to w dużej mierze element wpływający na kształtowanie lojalności konsumentów – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Portfolio Almette obejmuje sporo wariantów smakowych: śmietanka, zioła, jogurt, chrzan, szczypiorek i cebula, ogórek i zioła, pomidory dojrzewające w słońcu, czosnek niedźwiedzi, papryka i pomidory oraz bazylia, także z kolorowym pieprzem. Almette – zaprasza do strefy wolnej od zagęstników, barwników i konserwantów! Nowe opakowania z dodatkową informacją na ten temat dostępne są na rynku od października ubiegłego roku. Almette jest liderem segmentu serów kremowych twarogowych do smarowania, udziały marki Almette stanowią niemal 1/4 rynku – podkreśla nasz rozmówca.
– Z serkami Almette inspirujemy nie tylko w telewizji i prasie, ale klienci największych sieci handlowych otrzymują także książeczki z wyjątkowymi przepisami na bazie serka Almette. Autorką pysznych inspiracji Almette jest Joanna Matyjek – miłośniczka prostych przepisów i naturalnego jedzenia, prowadzi popularny blog kulinarny „Odczaruj Gary”. Jesteśmy pewni, że po kampanii komunikacyjnej każdy przyzna, że nie tylko kanapka, ale i nadziewane pomidorki, czy roladki z łososia smakują wspaniale i wyjątkowo tylko z serkiem Almette! – dodaje przedstawiciel Hochland Polska.
– Z kolei Almette, wykorzystując sukces wariantu z Gruszką z Jabłkiem, 1 lutego 2014 wprowadziło na rynek nowe owocowe smaki: Almette z Wiśnią i Żurawiną oraz Almette z Jagodą i Maliną. Tworzy tym samym nową owocową linię Almette Fruit, która jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów oferując: puszysty serek ze znanymi i lubianymi owocami w wyrafinowanych połączeniach i „czystą” formułę – bez zagęstników, barwników i konserwantów. Dzięki nowej owocowej linii Almette Fruit konsumenci jeszcze bardziej odczują przyjemność jedzenia serków puszystych i zainspirują się do jedzenia ich nie tylko na kanapce.
– Jajecznica i parówki powoli odchodzą w zapomnienie, bo Polacy coraz częściej i chętniej zaczynają dzień od owocowo - słodkiego, co nieco. Podobnie jak Francuzi, Hiszpanie czy Włosi, na rozpoczęcie dnia wybierają lekki, owocowy i słodki posiłek, który wprawia ich w doskonały nastrój. Słodkie i lekkie śniadania to nie tylko najnowszy trend, ale również sposób na doskonały początek dnia. Co więcej, jeśli dbamy o linię nie musimy mieć wyrzutów sumienia. Poranek to najlepsza pora dnia, aby zafundować sobie porcję owocowych słodyczy. Nasz organizm wręcz domaga się wtedy kalorii, a szczególnie węglowodanów i białka, które może zamienić na niezbędną energię. Pomysłów na słodko-owocowe śniadanie jest wiele. Almette Fruit to idealny dodatek do kanapek, tostów czy naleśników. Doskonale smakuje również z musli, bakaliami i domową granolą. Połączenie naturalnie puszystej konsystencji z owocowym smakiem z nutką aromatycznego cynamonu to gwarancja pysznej owocowo – słodkiej przekąski. Serek Almette doskonale nadaje się do naleśników, gofrów i croissantów. Ze względu na swój delikatny smak wspaniale komponuje się również z jogurtem, domowej roboty granolą i ze świeżymi owocami – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska.