1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Sery plasterkowane typu szwajcarskiego rosną w szybkim tempie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Popyt na sery typu szwajcarskiego w Polsce rośnie. Generalnie konsumenci bardzo chętnie sięgają po sery żółte – to najczęściej spożywana i największa kategoria na rynku serów, zgodnie z szacunkami ekspertów warta rocznie prawie 2 mld zł i rozwijająca się +7% rocznie – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Sprzedaż serów jest zróżnicowana pod względem typu, głównie holenderskiego, szwajcarskiego, czy szwajcarsko-holenderskiego. Trudno wskazać typ serów cieszący się największą popularnością, każdy z nich ma sporą grupę stałych odbiorców. Oczywiście są konsumenci, którzy preferują sery typu holenderskiego, ale są tacy, dla których sery typu szwajcarskiego są numerem jeden. Sery paczkowane stanowią niemal 2/3 kategorii serów żółtych, przy czym sery żółte w plastrach to bardzo szybko rozwijający się segment, szacowany na +15% rocznie – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.


– Sery żółte Hochland w plasterkach pojawiły się w sprzedaży w listopadzie 2002 roku, otworzyły na rynku polskim nową kategorię – sery żółte dojrzewające w innowacyjnym opakowaniu typu otwórz-zamknij. Plastry sera żółtego Hochland dostępne są aktualnie w nowej, naturalnej odsłonie. To wyjątkowy, naturalny produkt, pod najbardziej znaną marką serów w Polsce. Nowe, wyróżniające się opakowania podkreślają silne korzyści i wyróżnialność marki Hochland: „Bez konserwantów” i „Bogaty w wapń” – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz. – Sery żółte Hochland w nowej odsłonie zwiększają wartość kategorii serów żółtych w plastrach, to krok w zdecydowanie dobrym kierunku! Najbardziej popularnym serem pochodzenia szwajcarskiego jest z pewnością Emmentaler. Z naszej oferty mogę zdecydowanie polecić Emmentaler Classic – ser żółty Hochland Premium, który ma łagodnie orzechowy smak, a znalazł się w naszej ofercie w ubiegłym roku. Emmentaler Classic jest serem unikalnym o delikatnym smaku. Jego elastyczne wnętrze i równomiernie rozmieszczone oczkowanie podkreślają jego wyjątkowy charakter. Dostępny w blokach 3 kg, a także w plasterkach w opakowaniach jednostkowych 135 g. Co ważne – jego przeznaczenie kulinarne jest bardzo szerokie, może być wykorzystywany jako przekąska, kanapki, składnik sałatek, można go utrzeć i posypywać zupy, warzywa, wreszcie to może być składnik wielu innych dań w kuchni, także na ciepło.
– Aktualne trendy zakupów konsumenckich pokazują, że konsumenci mają zwiększoną świadomość ceny, często porównują ceny, szukają promocji i najlepszej oferty. Jednocześnie podstawowe produkty spożywcze, w ramach małych zakupów, najczęściej kupują kilka razy w tygodniu, w sklepie blisko domu. Przy tym wszystkim coraz większego znaczenia nabierają kanały dyskontów i supermarketów, co dzieje się kosztem handlu tradycyjnego – wskazuje nasz rozmówca.
– Dodatkowo w kwietniu Hochland Polska startuje z nową promocją serów żółtych w plasterkach „+10% gratis”. Zasady promocji polegają na dodaniu 10% gratis do dotychczasowej gramatury 150 g plastrów sera żółtego Hochland. Tym samym Hochland inwestuje w kategorię serów żółtych i planuje silne wsparcie reklamowe swoich działań w telewizji, a promocja +10% gratis produktu to przekonujący argument do zakupu przy półce, także dla serów typu szwajcarskiego – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska.