Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Masmal: Święta mają wpływ na zakup tłuszczów do smarowania

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2014-04-14 15:31:46

© masmal

– Klienci modyfikują swoje zakupy, które wynikają z kilku zależności. Patrząc przez pryzmat cen: im droższe masło, tym większym zainteresowaniem cieszą się jego tańsze odpowiedniki np. miksy tłuszczowe czy margaryny. W takich okresach zaobserwować można popyt na mniejsze opakowania o gramaturze 100 g czy 170 g. Innym czynnikiem jest sezonowość – mówi Forum Mleczarskiemu Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w Masmal.

– Wpływ na większy popyt na masło mają wszelkiego rodzaju święta, a w szczególności Boże Narodzenie i Wielkanoc. Z racji wielopokoleniowych tradycji masło jest dobrem, które powinno się w tym czasie pojawić na każdym stole.
Sezonowość, tu mowa głównie o okresie wakacyjnym, powoduje wzrost zainteresowania mniejszymi opakowaniami produktów maślanych. Tego typu trend jest spotykany w Polsce północnej oraz w innych lokalizacjach związanych z wypoczynkiem. Prym wśród klientów wiedzie masło 200 g w standardowej kostce. Stanowi ono trzon sprzedaży. Niewiele ustępuje mu masło w formie osełki – dodaje nasz rozmówca.
– Natomiast produkty z dodatkami, czy to smakowymi, jak na przykład czosnek, czy też prozdrowotnymi, jak kwasy Omega, stanowią nadal niski udział w sprzedaży. Na decyzję o zakupie wpływ mają również mechanizmy promocji, które oddziałują na klienta. Jedne z częściej stosowanych promocji to wartość dodana czy rabat promocyjny – wskazuje Prezes Zarządu w Masmal.
– Przyszłość w moim odczuciu nadal będzie należała do masła, jako produktu najwyższej jakości, a tylko postępująca świadomość konsumentów dotycząca aspektu zdrowotnego może spowodować wzrost sprzedaży właśnie takich produktów – podsumowuje Szymon Rybczyński.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25