1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mieszkańcy Państwa Środka kupują więcej nabiału klasy premium

Źródło: Xinhua, Zhu Ningzhu
Autor: Janusz Górski

Dane Kantar Worldpanel przytaczane przez agencję Xinhua pokazują, że mieszkańcy Chin pomimo pewnego spowolnienia jaki stał się udziałem gospodarki chińskiej coraz chętniej kupują wyroby premium. Jak ocenia Kantar, wartość sprzedaży produktów premium wzrosła o 8-9%. Dla przykładu mleka premium stanowiły już 38% sprzedaży kategorii w porównaniu do 26% w 2011 roku. Największy wzrost obserwuje się w sprzedaży importowanego do Chin mleka UHT, które jako pierwsze wprowadziły zagraniczne sieci handlowe oraz sklepy internetowe.


Aby uczestniczyć w tym wyścigu także chińskie zakłady mleczarskie stworzyły nabiałowe marki premium i – jak twierdzi Kantar – ostatecznie zdominują rynek. Na razie jednak importowane marki mają wysoką dostępność i silny marketing. Ale krajowi dostawcy już teraz mają bardzo dobrą dystrybucję.
Choć jak wskazuje Kantar chińscy konsumenci niekoniecznie potrzebują pić więcej mleka, to na pewno wierzą, że droższe znaczy lepsze.