Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

USA: Jak Dannon buduje zdrowszą przyszłość

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2014-03-14 12:50:12

Dannon ogłosił program poprawy profilu odżywczego swoich produktów, który ma zamiar prowadzić razem z Partnership for Healthier America (PHA). Dannon poprawi o 10% gęstość odżywczą swoich produktów poprzez zwiększenie ilości składników odżywczych. Jednocześnie planuje zmniejszyć całkowitą ilość tłuszczu i cukru oraz edukować w zakresie zdrowych nawyków żywieniowych.
Celem programu jest wpływanie na to, jak Amerykanie odżywiają się i ograniczanie zjawiska otyłości. Pomóc ma w tym współpraca z PHA oraz jej Honorową Przewodniczącą Michelle Obamą.

– Podziwiamy Panią Obama i Partnerstwo dla Zdrowszej Ameryki za ich zaangażowanie na rzecz zdrowia i przyszłości naszych dzieci i dla dorosłych – mówi Mariano Lozano, Prezes i Dyrektor Generalny Dannon. – Jako największy producent jogurtów w Stanach Zjednoczonych mówimy, że to przywilej i obowiązek ciągłego doskonalenia produkowanych wyrobów mlecznych. Zaangażowanie Dannon do Partnerstwa dla Zdrowszej Ameryki to kolejny duży krok w naszej podróży, które pomogą rozwiązać problem otyłości w Ameryce.
Cele wyznaczone przez Dannon bazują na wytycznych Institute of Medicine (IOM) i Dietary Guidelines for Americans (DGA). Ich kluczem jest promowanie żywności bogatszej w witaminy i składniki mineralne (witamina D, potas) i zawierającej mniej soli i cukru. Firma chce osiągnąć cele do 2016 roku wprowadzając w tym czasie produkty o zmienionych recepturach jak i produkty innowacyjne. Dannon planuje zmniejszenie ilości cukru do 23 g lub mniej na 6 porcji we wszystkich produktach dla dzieci i 70% produktów dla dorosłych. 75% produktów będzie miało charakter low-fat lub fat-free.
Firma zainwestuje 3 mln USD w edukację najmłodszych.
Dannon jest częścią Danone i posiada w USA zakłady w: Minster, Fort Worth, West Jordan i Portland.
Partnership for a Healthier America (PHA) współpracuje z prywatnym sektorem w celu obrony przed epidemią otyłości. Organizacja działa niezależnie, ale powstała w porozumieniu z programem Let’s Move Pierwszej Damy USA.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25