1. Aktualności
  2. Świat

Shakira występuje w globalnej kampanii Activii

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Kampania odbędzie się pod hasłem „Dobre samopoczucie bierze się ze środka”.
Activia, największa marka w portfolio Dywizji Świeżych Produktów Mlecznych Danone, rozpoczyna wkrótce pierwszą w historii ogólnoświatową kampanię marketingową. Jej celem jest wzmocnienie pozycjonowania marki w obszarze zdrowego stylu życia. Ambasadorką kampanii została Shakira, światowej sławy kolumbijska supergwiazda, która wesprze markę jogurtu w ramach kampanii „Uśmiechnij swój brzuch”.


Międzynarodowa kampania rozpocznie się 16 marca br. jednocześnie w 50 krajach na świecie, premierą nowej, telewizyjnej reklamy Activii. Obejmie ona działania ATL, BTL, digital oraz Public Relations. Będzie oparta na nowej linii kreatywnej związanej z tańcem i podkreślającej dobre samopoczucie biorące się z wewnątrz.

W reklamie telewizyjnej, która została nakręcona w Barcelonie, zobaczymy Shakirę w fantazyjnym lesie, oplataną wirami złotego pyłu. Poprzez taniec Gwiazda wyraża swoje dobre samopoczucie. – Uważam, że dbanie o zdrowie wewnętrzne jest kluczem do dobrego samopoczucia, a najlepszym sposobem dla mnie na wyrażenie tego, że czuję się dobrze, jest taniec – powiedziała Shakira.

Tłem muzycznym dla reklamy telewizyjnej jest nowa piosenka Shakiry „Dare (La, la, la)”, która znalazła się na jej najnowszej płycie „Shakira” (premiera albumu jest zaplanowana
na 25 marca 2014 r.). Nad spotem reklamowym, stworzonym przez Vinizius Young & Rubicam Barcelona, pracowali między innymi: uhonorowany Oscarem dyrektor artystyczny Eugenio Caballero i wielokrotnie nagradzany Javier Aguirresarobe.

Shakira zdradziła, dlaczego wzięła udział w kampanii: – Zdecydowałam się na współpracę z Activią, bo szczerze wierzę, że dbanie o siebie od środka pomaga się otworzyć i w pełni wyrazić siebie na zewnątrz.

Nowa reklama została nagrana zarówno w wersji 45-sekundowej na potrzeby ogólnoświatowej premiery, jak i w 20- i 30-sekundowych wersjach przeznaczonych do lokalnych adaptacji. Kampanię telewizyjną wspierają działania w obszarze digital, w tym globalna strona internetowa Activii www.activia.com. Znajdą się na niej nigdzie niepublikowane treści związane z kampanią, włącznie z filmem pokazującym kulisy przygotowania spotu z Shakirą.

Siła przekazu kampanii zostanie wzmocniona przez szeroko zakrojone działania Public Relations oparte o media relations, eventy oraz akcje samplingowe.

Zdaniem Luca Casaura, globalnego wiceprezesa ds. marketingu Activii w Danone: – Taka skoordynowana globalnie kampania to pierwszy tego typu projekt nie tylko dla Activii, ale także dla całej firmy Danone. Jest to największe i najbardziej skomplikowane przedsięwzięcie w historii firmy, realizowane jednocześnie na wielu rynkach. Jesteśmy dumni, że jedna z najbardziej znanych gwiazd muzyki pop wspiera nas w charakterze oficjalnego ambasadora marki. Naszym zdaniem nikt lepiej nie potrafi pokazać, jak ważne jest dbanie o nasze zdrowie. Shakira jest idealnym przykładem pokazującym, że dobre samopoczucie wewnętrzne jest niezbędne do wyrażenie siebie jako światowej sławy artystki.

Krótko o Shakirze
Dotychczasowa kariera Shakiry prezentuje się imponująco: kolumbijska piosenkarka i autorka piosenek, a także zdobywczyni nagród Grammy, sprzedała ponad 60 milionów płyt
na całym świecie. Co więcej, zdobyła wiele nagród, w tym między innymi dwie nagrody Grammy, osiem Latin Grammy, cztery nagrody World Music Awards, trzy American Music
Awards i pięć nagród Billboard Music Awards. Jest jedyną artystką z Ameryki Południowej, której piosenka dostała się na szczyt list przebojów w USA i autorką czterech spośród 20
najlepiej sprzedających się hitów minionego dziesięciolecia. W wieku 18 lat założyła fundację Pies Descalzos (Bose stopy). Organizacja obecnie dba o wykształcenie i wyżywienie ponad
sześciu tysięcy ubogich dzieci w Kolumbii oraz rozszerza swoje działania na inne kraje. Niedawno uruchomiła projekty na Haiti i w RPA. W październiku 2011 r. Shakira została
członkinią Komisji Doradczej ds. Edukacji Latynosów przy Prezydencie USA Baracku Obamie. Piosenkarka była jednym z trenerów w 4. sezonie programu muzycznego „The Voice” stacji NBC, w którym poszukiwano najlepszego wokalisty lub wokalistki w kraju. Artystka powróci do programu w sezonie 6. Nowa płyta Shakiry zostanie wydana 25 marca.

Dywizja świeżych produktów mlecznych Danone
Danone jest światowym liderem w produkcji jogurtów, świeżych fermentowanych produktów mlecznych zawierających specjalnie wyselekcjonowane szczepy bakterii oraz
innych specjalistycznych świeżych produktów mlecznych.Początki firmy sięgają 1919 roku, kiedy Daniel Carasso sprzedał swoje pierwsze jogurty w Barcelonie. Dziś segment produktów mlecznych bardzo angażuje się w realizację misji Danone, którą jest zapewnienie zdrowia poprzez żywność jak największej liczbie osób. W
portfolio firmy znajduje się szeroka gama smacznych i pożywnych świeżych produktów mlecznych dostępnych w ponad 70 krajach świata. Wiodące marki to Activia, Actimel,
Danonki, Danio Danacol, Fantasia oraz marka Danone z jogurtami naturalnymi i owocowymi.

O Activii
Obecna w ponad 70 krajach na 5 kontynentach Activia jest największą marką świeżych produktów mlecznych, a jej historia sięga 1987 roku. Zawiera wyjątkową mieszankę bakterii
wybranych przez ekspertów Danone, w tym zastrzeżony szczep bakterii Bifidus Actiregularis (w porcji 125 g znajduje się ponad 4 miliardy tych bakterii). Fermentowane produkty mleczne marki Activia są oparte na ponad dwudziestoletnim doświadczeniu badawczym. W szeregu badań klinicznych wykazano, że bakterie Bifidus Actiregularis są zdolne do przeżycia w układzie pokarmowym i potrafią w dużych ilościach przedostawać się do flory bakteryjnej jelita.

O Danone w Polsce
Firma Danone Sp. z o.o. jest obecna w Polsce od ponad 20 lat, posiada dwie fabryki: w Bieruniu oraz Warszawie. Jest krajowym liderem w branży świeżych produktów
mlecznych, a jogurty i serki produkowane w polskich fabrykach są eksportowane do 28 krajów. Misją firmy jest bycie najbardziej zaufaną, odpowiedzialną i podnoszącą
wartość życia marką żywieniową, wybieraną przez konsumentów każdego dnia Firma jest w Polsce jednym z liderów społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu. Swoje
cele realizuje m.in. poprzez walkę z niedożywieniem dzieci (Program Podziel się Posiłkiem i udział w Partnerstwie dla Zdrowia – produkt Mleczny Start).