Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Hochland Polska: Sery pleśniowe rosną 5% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2014-02-23 22:32:11

© hochland polska

– Potencjał krajowego rynku serów pleśniowych oceniamy bardzo dobrze. To znana i lubiana kategoria produktów, ale spożywanych dość sporadycznie. Hochland rozwija swoje kompetencje w kategorii serów. Dziś jest największym producentem serów w Polsce i najsilniejszą, najbardziej godną zaufania marką sera – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Sery pleśniowe generują sprzedaż roczną o wartości niemal 300 mln zł, tyle wydają na nie konsumenci! Kategoria systematycznie rośnie rok do roku i przyczynia się do rozwoju całego rynku sera w Polsce, jest drugą najdynamiczniej rosnącą kategorią sera, notuje +5% rok do roku. Co ważne sery pleśniowe charakteryzuje dynamicznie rosnąca baza ich konsumentów (penetracja to tylko 44%, ale rośnie aż +37% rok do roku!).

– Sery pleśniowe przyciągają do sklepu bogatszego konsumenta, ponad 25% to ludzie zamożni. Camembert jest największym segmentem serów pleśniowych i w największym stopniu przyczynia się do ich wzrostu. Kategoria serów pleśniowych paczkowanych rozwija się z największą dynamiką sprzedaży. Dla handlowców ważne jest także to, że sery pleśniowe generują największą cash marżę. Hochland intensywnie rozwija kategorię serów pleśniowych poprzez przyciągnięcie do kategorii nowych konsumentów oraz poprzez zwiększenie częstotliwości konsumpcji. Nasz pomysł na rozwój kategorii serów pleśniowych to zainteresowanie dwóch rodzajów kupujących – „aspiracyjnych” i „koneserów” poprzez dwie okazje konsumpcji produktów dwóch różnych marek – Hochland i Valbon i dwie różnie oferty produktowe. Od stycznia 2014 roku Hochland Polska wprowadził do sprzedaży nowe sery pleśniowe pod marką Hochland. Nowe sery pleśniowe Hochland to oferta dla konsumentów poszukujących codziennej alternatywy dla innych serów w przystępnej cenie, dzięki którym odmienią swoją kanapkę. W ofercie serów pleśniowych Hochland znalazły się najbardziej popularne warianty smakowe brie i camembert. Dostępne warianty: Hochland Camembert: naturalny, zioła, zielony pieprz, pieczarki i Hochland Brie: naturalny, zioła, zielony pieprz. – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
– Z kolei koneserom sera pleśniowego proponujemy sery Valbon z ofertą premium w rozsądnej cenie. Oferta Valbon obejmuje nie tylko brie i camemberty w wyrafinowanych wariantach smakowych, ale także prawdziwe francuskie przysmaki Valbon Delice i Valbon Rouge.
Na sery pleśniowe wyższy popyt ujawnia się w chłodnych i zimnych miesiącach, w okresie od października do marca. Wzrost segmentu serów pleśniowych jest napędzany rozwojem kanału dyskontów. Liderem kategorii są private labels, ale poziom sprzedaży produktów Hochland stabilizuje się wolumenowo i w udziałach rynkowych.
Sery Valbon – zainspirowane oryginalną, francuską recepturą – produkowane są od 2000 roku w Polsce – w zakładzie produkcyjnym Hochland Polska w Baranowie k. Ostrołęki, jednym z najnowocześniejszych zakładów przemysłu spożywczego w Polsce. Od samego początku przebojowo zdobyły polski rynek i na stałe zagościły w domach wielu konsumentów. W ofercie dominują sery pleśniowe paczkowane, te w opakowaniach jednostkowych 100-200 g. Valbon to produkt idealny nie tylko na specjalne okazje, ale także na spotkania z rodziną czy przyjaciółmi.
- podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25