1. Aktualności
  2. Świat

Wojna cenowa we Francji i Niemczech

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski

Badania GfK i Nielsen wskazują na wzrost konkurencji cenowej w segmencie żywności we Francji i Niemczech. Badania Nielsen we Francji wskazują, że dobra markowe były średnio o 3,7% tańsze w styczniu, podczas gdy ceny produktów marek własnych nie zmieniły się. W tym samym czasie ogólnie ceny spadły średnio o 1,2%. Ceny na półce ekonomicznej wzrosły zaś o 1,7%.


W Niemczech GfK prognozuje większą presję cenową w najbliższym czasie. Choć dyskonterzy już zredukowali ceny, a skupienie na cenach przynosi tradycyjnie sukces większości niemieckich detalistów, to 2013 rok był najlepszy dla niemieckiego rynku detalicznego handlującego żywnością od 2008 roku. Częścią tego sukcesu był właśnie pewien wzrost cen. Przed nami zatem znów presja cenowa.