1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Rynek serów topionych rozwija się w kierunku produktów najwyższej jakości

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska
© hochland polska

– Rynek serów topionych na przestrzeni ostatniego roku utrzymuje się na stabilnym poziomie – mówi Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dla firmy Hochland – biorąc pod uwagę sprzedaż według rodzajów sera największe znaczenie – ponad połowa całości – to w dalszym ciągu ser topiony.
Sery topione są produktem znanym od wielu lat, ale to sery topione Hochland stały się synonimem jakości, pewnym punktem odniesienia na rynku. Rynek nadal rozwija się, obecnie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, jednym słowem coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta. Stosunkowo niski poziom spożycia przetworów mlecznych na tle rozwiniętych krajów jest zdecydowanym wyznacznikiem rozwoju tego rynku. Spełniamy oczekiwania konsumentów wprowadzając coraz to nowe pozycje do naszej oferty, która jest niezwykle bogata, proponujemy krążki, plasterki, bloczki i sery w pudełkach plastikowych. Każdy z subsegmentów zawiera sporo wariantów smakowych – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.


– W Polsce nadal najbardziej popularne są sery topione w bloczkach i to głównie ze względu na cenę i przyzwyczajenie konsumentów. Z kolei sery topione w plasterkach na tle pozostałych subsegmentów kategorii serów topionych mają około 1/3 udziału i zajmują drugą pozycję po bloczkach, na trzecim miejscu są krążki. W każdym subsegmencie pracujemy nad nowymi koncepcjami. Hochland jest niekwestionowanym liderem rynku serów topionych w Polsce. Cała kategoria serów topionych rośnie, lecz dynamika wzrostu maleje. Różnie wygląda stabilność sprzedaży produktów markowych w poszczególnych kategoriach – dodaje Jacek Wyrzykiewicz
– Segment serów topionych w krążkach spada rok do roku, ale rozwija się dzięki dyskontom. To właśnie dyskonty próbują zdobyć trwałe przywództwo udziałowe w Polsce. Hochland jest zdecydowanym liderem tego segmentu. Segment serów topionych w bloczkach w całej Polsce jest stabilny, można zaobserwować wysoki, ponad 40% udział handlu tradycyjnego w bloczkach. Hochland i private label pozytywnie kontrybuują do wzrostu segmentu, ale największy gracz na rynku bloczków to Hochland. Segment serów topionych w plasterkach rośnie w ujęciu rok do roku, gdzie wzrost dyskontów i large stores pokrywany jest przez spadek pozostałych kanałów. Plastry generują w roku sprzedaż o wartości ponad 150 mln zł., i wreszcie segment serów topionych w kubkach także rośnie rok do roku, jednak jest to mały segment, największy jego kanał to dyskonty, prawie 50% udziału w sprzedaży kubków – zauważa nasz rozmówca.
– Polski konsument jest nadal konserwatywny w wyborze – preferuje klasyczne smaki najbardziej znanych rodzajów serów, chociaż zaczyna eksperymentować. Konsekwentna praca na wzmacnianiem naszych głównych marek przynosi wymierne efekty. W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek innowacyjną rodzinę serów Hochland Twarogowych w plastrach i krążkach, która łączy w sobie pyszny, naturalny smak i nowoczesną formę. Rodzina serów Hochland Twarogowy zgłoszona do badania konsumenckiego „Najlepszy Produkt 2014”, została doceniona przez konsumentów i zdobyła I miejsce i tym samym Złoty Medal w kategorii Innowacja Spożywcza! Badanie konsumenckie „Najlepszy Produkt 2014”, wyłoniło najbardziej udane premiery rynkowe w aż 48 kategoriach. Projekt ten jest polską wersją prestiżowego badania „Produkt des Jahres”, realizowanego od 14 lat na niemieckim rynku i spotka się z ogromnym zainteresowaniem zarówno producentów, jak i konsumentów – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.