1. Aktualności
  2. Polska

Masmal: Dobrze rozbudowane portfolio zapewnia wzrost

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© masmal

– Obecna koniunktura nie jest korzystna dla branży nabiałowej. Rosnące ceny surowców powodują, iż produkt finalny dla konsumenta jest coraz droższy. Szczególnie uwypukla się to w kategorii maseł i serów. W takim okresie mniej zamożna część społeczeństwa zmienia swoje preferencje i decyduje się na zakup tańszych produktów, np. z kategorii miksów. Jednakże, dobrze rozbudowane portfolio produktów z różnych kategorii nabiału, które oferujemy naszym partnerom biznesowym umożliwia osiąganie wzrostu (rok do roku) – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w Masmal.


– W roku 2013 osiągniemy wzrost sprzedaży masy towarowej (rok do roku), zarówno na rynku krajowym jak i w eksporcie. Jest to efekt planowania długoterminowego oraz umiejętności wykorzystania zmian zachodzących w bieżącej sytuacji rynkowej. Poza typowymi działaniami sprzedażowymi ogromne znaczenie mają też rozwiązania marketingowe czy osiągnięcia działu zajmującego się wdrażaniem nowych produktów. Wszystkie te elementy pomimo trudnego okresu w branży nabiałowej pozwalają nam z optymizmem oczekiwać 2014 roku – dodaje Prezes Szymon Rybczyński.
– Pomimo niestabilnej sytuacji na rynku artykułów mleczarskich, objawiającej się wysokimi cenami surowca oraz wahaniami cenowymi zarówno surowców jak i wyrobów gotowych, spółka planuje powiększyć dwucyfrowo przychody za rok 2013 w stosunku do roku 2012 – podkreśla Prezes Rybczyński.
– Tak jak już wcześniej wspomniałem cały czas sprawnie funkcjonuje w firmie dział marketingu, który w 2013 roku wprowadził do oferty Masmal serki topione, masło Premium 100 g Pół Kostki oraz Smalec Premium 200 g wytapiany doskonałą metodą tradycyjną. Wprowadziliśmy także do grupy produktów profesjonalnych Jogurt Naturalny Gęsty 5 l i 10 l oraz Blok dla Profesjonalistów 5 kg.
W 2013 roku rozpoczęliśmy produkcję nowej marki Joopla, do której rodziny należą turecki napój Ayran oraz 3 smaki napojów mlecznych. To nie wszystkie produkty lecz najważniejsze, które zostały wprowadzone w firmie w 2013 roku. W mijającym roku także odświeżyliśmy, czyli zrobiliśmy lifting, kilkunastu produktów. – wskazuje Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w Masmal.
– Nakłady inwestycyjne w roku 2013 wyniosą łącznie 15 mln zł. Zakład przeprowadza montaż i rozruch nowej linii produkcji serów, a także inwestycje w zakresie wartości niematerialnych i prawnych (rozbudowa systemów sterowania produkcją i dystrybucją wyrobów). Inwestycje realizowane są zgodnie z założonym harmonogramem – podsumowuje Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w Masmal.