1. Aktualności
  2. Polska

Włoszczowa (OSM): Udany rok 2013

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

– Rok 2013 upłynął pod znakiem hossy na główne wyroby mleczarskie. Od początku roku ceny masła, mleka w proszku oraz serów dojrzewających systematycznie rosły. Wzrost cen produktów mleczarskich był powiązany z niewielkim spadkiem produkcji mleka surowego oraz bardzo dynamicznym wzrostem jego ceny. Podaż mleka przerzutowego była mniejsza, zaś popyt na nie bardzo duży. Taki rozwój sytuacji na rynku spowodował konieczność koncentracji sprzedaży na najbardziej opłacalnych produktach – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Stanisław Skóra, Prezes Zarządu Włoszczowa (OSM).

– Mijający rok 2013, chociaż obfitujący w różne nieprzewidziane zmiany na rynku globalnym, był dla mleczarni we Włoszczowie bardzo udany. Przyjęty kierunek rozwoju firmy przynosi efekty w postaci stabilnego rozwoju produkcji oraz wzrostu sprzedaży. Od pięciu lat średnioroczny wzrost sprzedaży przekracza 15%. W tym czasie produkcja serów dojrzewających wzrosła o prawie 5.000 ton. Marka Włoszczowa jest bardzo dobrze rozpoznawalna na rynku krajowym jak i rynkach zagranicznych. Włoszczowa kojarzona jest przede wszystkim z wysokiej jakości serem włoszczowskim z dużymi dziurami, serkiem wiejskim, twarogiem na sernik oraz serkami do chleba. Spośród produktów dla cukierni i piekarni bardzo dobrze znany i ceniony jest ser cukierniczy Izabella, zaś eksportowym hitem poza serami żółtymi jest serwatka w proszku częściowo zdemineralizowana. Konsumenci bardzo cenią produkty z logo Włoszczowa i chętnie po nie sięgają – dodaje Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM).– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowie jest wiodącym producentem serów dojrzewających, klasyfikowanym na 7 miejscu zakładów w Polsce wg rankingu spółdzielni mleczarskich prowadzonego przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. W województwie Świętokrzyskim mleczarnia we Włoszczowie jest liderem w branży spożywczej, zaś w ogólnym rankingu największych firm województwa zajmuje 20 miejsce – mówi Prezes Stanisław Skóra.– Firma stawia na partnerstwo we współpracy zarówno z dużymi sieciami handlowymi jak i hurtowniami specjalistycznymi działającymi w branży spożywczej. Chociaż sytuacja na rynku dystrybucji wyrobów ulega ciągłym zmianom, zaś handel detaliczny koncentruje się wokół dużych sieci handlowych, staramy się być obecni zarówno w dystrybucji dużych, dynamicznie rozwijających się sieci ogólnopolskich jak i mniejszych placówkach handlu tradycyjnego – wskazuje nasz rozmówca.– Bardzo ważnym elementem rozwoju firmy jest eksport. W roku 2013 firma wykorzystała korzystną sytuację i znacznie zwiększyła wielkość eksportu na rynek Federacji Rosyjskiej, Ukrainy oraz państw bałkańskich. Na najbliższe lata zakładamy dalszy rozwój produkcji i sprzedaży wyrobów, zarówno pod względem ilości jak i jakości, by zaspokoić najbardziej wymagających konsumentów – podsumowuje Prezes Stanisława Skóra.

Ostatnie wiadomości o firmie