1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Mlekovita podsumowuje 2013 rok

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekovita

Grupa Mlekovita – Lider Polskiego Mleczarstwa* i największa grupa mleczarska w Polsce, licząca już 13 zakładów produkcyjnych i 23 centra dystrybucyjne, z centralą położoną w Wysokiem Mazowieckiem, po dziewięciu miesiącach 2013 r. pobiła swój kolejny rekord – mówi Forum Mleczarskiemu Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. – Trzy kwartały br. firma zamknęła z aż ponad 24% dynamiką przychodu, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012.
Wzrost dynamiki przychodów potwierdza doskonałą kondycję Grupy Mlekovita, której celem na rok 2013 jest osiągnięcie przychodów w wysokości ok. 3,5 mld złotych (w 2012 r. wysokość przychodów wyniosła 3,028 mld złotych, będąc rekordowym wynikiem w historii Mlekovity) – dodaje Dariusz Sapiński.


– Na już osiągnięty sukces i realizację założonych planów składa się rozwój dystrybucji na rynkach zagranicznych, głównie Chin i Rosji, oraz inwestycje w bazę produkcyjną – zarówno już poczynione, jak i wciąż jeszcze prowadzone; w rozbudowę fabryki konfekcjonowania serów, rozbudowę fabryki produktów fermentowanych, proszkownię serwatki, zakup linii do ciągłej produkcji serów twardych dojrzewających i twarogowych bezformowych. Wartość inwestycji w 2013 r. szacowano na ok. 120 mln złotych, a tymczasem taką kwotę zainwestowano tylko przez pierwsze trzy kwartały i jest to kwota czterokrotnie większa niż w analogicznym okresie 2012 roku. W tych wydatkach znalazły się m.in. fabryka serów żółtych twardych w jednym z zakładów Grupy Mlekovita, o wartości ponad 40 mln zł – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.
– Inwestycje służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają pozycję firmy jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej. Doceniła to Kapituła Business Centre Clubu, honorując Mlekovitę wyróżnieniem Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Kreator Rozwiązań XXI wieku.
– Grupa Mlekovita rozwija również bazę produktową, oferując nowe wyroby, których innowacyjność i najwyższa jakość zyskały uznanie i zdobyły nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach, eksponując sukces i progres całej Grupy Mlekovita. W roku 2013 na rynek wprowadzone zostały: twarogi bezformowe w „klinku” i tzw. stadionie; sosy jogurtowe przygotowane na bazie jogurtu typu greckiego, dzięki czemu charakteryzują się kremową konsystencją; jogurty Polskie w kubku 350 g w najpopularniejszych smakach: truskawkowym i naturalnym oraz nowym, egzotycznym: brzoskwinia z marakują; owsianki w trzech, ocenionych jako najlepsze w testach konsumenckich smakach: truskawkowym, jabłkowym i bananowym – wskazuje Dariusz Sapiński.
– Wszystkie te działania pozwalają umacniać rynkową pozycję przedsiębiorstwa oraz utrzymać dynamiczny wzrost wartości marki Mlekovita. Celem naszej firmy jest bowiem bycie jedną z największych na rynku europejskim, a rosnąca z roku na rok siła marki sprawia, że jest coraz bardziej znana i lepiej rozpoznawana - podsumowuje nasz rozmówca.
*wg rankingów Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny przez 20 lat