1. Aktualności
  2. Polska

GFL: W logistyce najważniejsza jest elastyczność

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© gfl

– Potrzeby poszczególnych spółdzielni czy firm mleczarskich są często motorem nowych, dedykowanych rozwiązań logistycznych proponowanych przez operatora. Najważniejsze w początkowym etapie współpracy dla operatora jest zrozumienie oczekiwań partnera i przygotowanie się do pełnej obsługi uwzględniającej jego zapotrzebowanie – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Piotr Pietrzykowski, Prezes Green Factory Logistics. – W toku współpracy ważna jest też elastyczność, przez co należy rozumieć realizację zadań przez operatora, które nie były uzgadniane na początku współpracy, a wystąpiły w jej trakcie.


– Zapotrzebowanie na poszczególne usługi logistyczne producentów przetworów mlecznych są przeważnie wynikiem pochodnej współpracy z odbiorcami produktów (hurtowniami, sieciami handlowymi itd.). Green Factory Logistics wspiera producentów z branży mleczarskiej w różny sposób. Poza standardową usługą transportu drobnicowego czy FTL, firma świadczy takie usługi jak: składowanie, kompletacja, konfekcja, etykietowanie, tworzenie zestawów promocyjnych (np. 1+1, produkt + gratis). Posiadając kilka magazynów chłodniczych na terenie Polski – przy czym każdy magazyn posiada różne strefy, gdzie można dostosować temperaturę przechowywania ściśle dla danego produktu – oraz wykwalifikowaną kadrę magazynierów i pracowników administracyjnych, GFL może praktycznie zrealizować każde zadanie logistyczne dla producentów produktów świeżych zachowując wysoką jakość wykonanych prac oraz terminowość – dodaje nasz rozmówca.
Zapytany o korzenie firmy, Piotr Pietrzykowski, Prezes Green Factory Logistics mówi: – Historia i powstanie Green Factory Logistics (GFL) jest ściśle związane z rozwojem całej grupy kapitałowej Green Factory. W drugiej połowie 2007 r. zarząd grupy Green Factory stanął przed dylematem – czy w ramach rozwoju części grupy odpowiedzialnej za sprzedaż produktów na rynek tradycyjny i nowoczesny zacząć korzystać z usług zewnętrznego operatora logistycznego czy rozbudować własny dział logistyczny. Rozpoczęto rozmowy z istniejącymi operatorami, ale po przedstawieniu wymagań jakie mają produkty świeże żaden z operatorów nie potrafił przedstawić oferty zapewniającej odpowiednią jakość obsługi logistycznej – zdradza nasz rozmówca. – Na przełomie 2007 i 2008 r. postawiono na własną logistykę powołując w lutym 2008 r. do tego celu spółkę w ramach grupy – Green Factory Logistics. Firma z początku korzystała z głównego magazynu grupy Green Factory w Zdunowie (woj. mazowieckie). Przed Green Factory Logistics postawiono dwa podstawowe zadania: obsługa logistyczna grupy Green Factory oraz zewnętrznych firm z branży spożywczej, których produkty wymagają zachowania temperatury od +2 do +6o C w całym łańcuchu logistycznym. Przy czym firma postawiła sobie za cel specjalistyczną obsługę logistyczną w zakresie dostaw produktów świeżych do centrów dystrybucyjnych sieci handlowych. Obsługa tych dostaw wymaga od operatora terminowych dostaw niejednokrotnie z dokładnością dostawy do ± 15 minut od wyznaczonej godziny awizacji, ale jednocześnie dużej elastyczności w kontaktach ze swoimi kontrahentami, tj. producentami lub dystrybutorami produktów świeżych. Dowodem uznania dla działalności i wysokiej jakości świadczonych usług Green Factory Logistics na tak trudnym rynku było rozpoczęcie współpracy w pierwszym roku trzech dużych firm – liderów w swoich branżach: dania gotowe (wyroby garmażeryjne) oraz przetwory rybne. Wraz z rozwojem firmy pozyskiwano nowych kontrahentów m.in.: z branży mleczarskiej, którzy to ze względu na reżim temperaturowy są naturalnymi partnerami biznesowym Green Factory Logistics – wyjaśnia Piotr Pietrzykowski, Prezes Green Factory Logistics