Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

GEA Westfalia Separator: Rekord zamówień na małe wirówki

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2013-10-29 22:41:45

© forum mleczarskie

– Możemy powiedzieć, że w mleczarstwie w Polsce mamy poziom inwestycji na stałym poziomie od trzech lat. W ostatnim roku zauważamy duże zainteresowanie nowymi wirówkami, ale długa procedura rozpatrywania wniosków o dofinansowanie z funduszy europejskich powoduje znaczne wydłużenie procesu sprzedaży – mówi dla Forum Mleczarskie Biznes Wojciech Walesieniuk, Technical Director w GEA Westfalia Separator Polska. – Dla porównania możemy powiedzieć, że przez ostatnie dwa lata dostarczyliśmy więcej wirówek na rynek litewski i łotewski niż na rynek polski. Jeśli weźmiemy skalę produkcji mleka w tych krajach to widać, że rynki te mają znacznie większą dynamikę wydatków inwestycyjnych niż rynek polski – dodaje Wojciech Walesieniuk.

– Inwestują przede wszystkim duże zakłady, które mają silną pozycję na rynku i ciągle zwiększają swoje moce przerobowe. Może to być spowodowane przygotowaniem zakładów do uwolnienia kwot mlecznych. Do tej grupy dołączyło w tym roku sporo małych mleczarni. Nigdy dotąd nie sprzedaliśmy tak dużej ilości małych wirówek do mleka i serwatki – dodaje nasz rozmówca.
– Są dwie grupy Klientów. Pierwsza grupa to mleczarnie, które stawiają na sprawdzone, solidne rozwiązania oraz bezpieczeństwo i ekonomikę produkcji w perspektywie wielu lat. W tym przypadku ważnymi czynnikami są oszczędność mediów, oraz ograniczenie ilości zanieczyszczeń. Poza tym wiele uwagi zwraca się na ogólnie pojęty serwis, czyli szybkość działania obsługi, a także dostępność części zamiennych. Druga grupa to Klienci, dla których podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzję jest cena zakupu. Jednym słowem im prostsze i tańsze tym lepsze. – podsumowuje Wojciech Walesieniuk.
Więcej w Forum Mleczarskie Biznes 3/2013.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25