1. Aktualności
  2. Polska

Spomlek (SM): Znajomość marek serów jest w rzeczywistości niska

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Rzetelne zbadanie znajomości marek serowych wśród konsumentów byłoby dla wielu mleczarni zimnym prysznicem – mówi w wywiadzie w Forum Mleczarskie Handel 5/2013 Edward Bajko, Prezes Zarządu mleczarni Spomlek (SM). – Wszyscy powtarzają jak mantrę zgraną formułkę, że „nasze produkty są znane szerokiej rzeszy konsumentów i cieszą się ich wielkim uznaniem”. Otóż w większości przypadków nie jest to prawda. Jest naiwnością założenie, że wszystkie produkty zostały sprzedane w wyniku świadomego wyboru klienta – dodaje Prezes Bajko.


– Nadal wielu klientów dzieli sery na żółte i białe, a żółte na te z dziurami i bez dziur. To jednak się dosyć szybko zmienia i jestem przekonany, że w perspektywie kilku lat na rynku będzie się liczyło tylko kilka producenckich marek serowych, a reszta to będą marki własne – wskazuje Prezes mleczarni Spomlek (SM).
– Mam nadzieję, że Spomlek wyróżnia się na tle konkurencji podejmowaniem nowatorskich działań marketingowych na różnych płaszczyznach komunikacji. Nasza „Serenada” jest marką inną niż wszystkie, a nasze sery długodojrzewające są serami innymi niż wszystkie. Budujemy nasze marki konsekwentnie i traktujemy to jako długoterminową inwestycję, a nie jako bieżące koszty sprzedaży, których można uniknąć – mówi Edward Bajko.
Więcej na ten temat w wydaniu jakie ukaże się na początku listopada br.