1. Aktualności
  2. Świat

Wielka Brytania: Problemy Unilevera z ASA

Źródło: foodexpert.pl
Autor: Janusz Górski

Brytyjska Agencja ds. Reklamy (ASA) nakazała firmie Unilever wycofać dwie reklamy telewizyjne dotyczące produktu Flora pro.activ.
Jak podaje Agencja emitowane reklamy zawierały w swoim przekazie medialnym informacje na temat działania steroli roślinnych zawartych w ww. produkcie. Producent przekazywał informację „o udowodnionym wpływie [ww. substancji] na znaczące obniżenie poziomu cholesterolu we krwi” oraz oświadczenie, że „żadna inna żywność nie obniża skuteczniej poziomu cholesterolu”.


Ostatnia sentencja została uznana przez Agencję za niezgodną z prawem, przede wszystkim dlatego, że tego typu stwierdzenie, że nie figuruje w rejestrze obecnie dozwolonych oświadczeń zdrowotnych.
Jak podkreśliła brytyjska Agencja ds. Reklamy w emitowanych spotach reklamowych nie zamieszczono obowiązkowej obecnie informacji, która powinna zawierać także część brzmienia oświadczenia w postaci tekstu: „Wysoki poziom cholesterolu jest czynnikiem ryzyka rozwoju choroby wieńcowej serca”.
Agencja przypomina, iż powyższe stwierdzenie i warunki jego stosowania doprecyzowane są w Rozporządzeniu nr 384/2010 z dnia 5 maja 2010 roku.