1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Produkty regionalne to aktualny trend

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Konsumenci chętnie kupują takie produkty z wielu powodów. Są ciekawi nowych doznań smakowych, szukają wyrobów opartych na tradycyjnych recepturach, które przypominają im lata dzieciństwa czy idą w zgodzie z aktualną modą na zakupy – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w Sertop. – Obecnie klient jest osobą świadomie podejmującą decyzje zakupowe. Od produktów regionalnych oczekuje przed wszystkim wysokiej jakości i niepowtarzalnego smaku – dodaje nasza rozmówczyni.


– W naszej ofercie od wielu lat dużym powodzeniem cieszą się sery smażone z kminkiem. Produkt ten oferujemy w formie bloków oraz w kubeczkach. Sery smażone są chętnie kupowane na Śląsku oraz w Wielkopolsce, a swoje początki ma m.in. w kuchni niemieckiej, gdzie produkt ten jest znany pod nazwa „hauskejza” – wyjaśnia Aneta Będkowska z Sertopu.
– Był on wytwarzany, tradycyjną metodą przez gospodynie domowe na bazie zgliwiałego twarogu z mleka krowiego. Ceniono go za długą trwałość. Każda gospodyni miała swój własny sekretny przepis na ten produkt. Najogólniej można powiedzieć, że pokruszony dobry, tłusty twaróg był solony i mieszany z żółtkami lub całymi jajami, a następnie pozostawiany w ciepłym miejscu w celu zgliwienia (często koło pieca). Aby przyspieszyć ten proces stosowano czasami sodę oczyszczoną. Po kilku dniach taki ser był gotowy do smażenia z dodatkiem masła. Proces ten trwał do momentu osiągnięcia jednolitej konsystencji. Następnie dodawano ulubiony dodatek smakowy, najczęściej kminek, czosnek, a w Wielkopolsce często były to nasiona kopru. Ser był spożywany na zimno do kanapek lub na ciepło w formie fondue – podsumowuje Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w Sertop.