Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Eurial Polska: Segment gastronomiczny wybiera coraz mniej produktów seropodobnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2013-10-01 15:48:27

– Polacy są bardziej świadomi możliwości kulinarnych, które poznają podróżując za granicę. Tam poznają prawdziwy smak pizzy, foundue, zapiekanego w panierce camemberta czy francuskiej zupy cebulowej z zapiekanym serem Gruyere – mówi dla Forum Mleczarskie Handel Jacek Łowicki, Key Account Manager Eurial Polska. – W odpowiedzi na ewolucję naszych upodobań i chęci urozmaicenia codziennych posiłków, następują zmiany na rynku. Poszerza się oferta i dostępność serów, które możemy używać podczas gotowania. Dla Polaków w kuchni coraz bardziej liczy się czas, wygoda i funkcjonalność produktów – stąd miejsce serów w blokach zastępują sery wiórkowane oraz granulowane, a także rozwija się półka produktów gotowych, które wystarczy podgrzać –camembert i mozzarella w panierce, fondue – wskazuje nasz rozmówca.

– Najlepszym przykładem tych trendów jest coraz bardziej powszechna obecność na sklepowych półkach serów panierowanych, serowych specjałów jak Raclette, Gruyere czy serów z niebieską pleśnią, obok tych produktów znajdziemy także sery wiórkowane – dodaje Jacek Łowicki z Eurial Polska.
– Należy przy tym pamiętać, że rynek detaliczny znacząco różni się od rynku gastronomicznego. HoReCa to w Polsce bardzo duża i prężnie rozwijająca się gałąź rynku serów. Placówki detaliczne są bogatsze ofertowo, ale zarazem są zdecydowanie mniejszym wolumenowo rynkiem w odniesieniu do placówek Cash&Carry oraz tradycyjnych hurtowni obsługujących lokale gastronomiczne. Kolejną zmianą jest widoczne przesunięcie się sprzedaży z serów „żółtych” na mozzarellę- wynika to z innych właściwości obu tych produktów. Mozzarella jest zdecydowanie bardziej ciągliwa i ma łagodniejszy smak, który jedynie podkreśla charakter dania nie dominując nad nim. W tym roku obserwujemy dużo lepszą dynamikę kanału HoReCa przy mniejszych przyrostach sprzedaży w sprzedaży detalicznej. Tej pozytywnej dynamice towarzyszy także zmiana jakościowa zakupionych towarów – coraz częściej klienci wybierają „czystą” mozzarellę czy goudę w miejsce wyrobów seropodobnych. Jest to bardzo pozytywny trend w Polskiej gastronomii ukazujący rosnące wymagania klientów korzystających z usług pizzerii i restauracji – podsumowuje Jacek Łowicki, Key Account Manager Eurial Polska.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25