1. Aktualności
  2. Świat

Innova: Rynek kawy chłodzonej z mlekiem mały, ale dynamiczny

Źródło: Innova
Autor: Janusz Górski

Kawa chłodzona z mlekiem w kubeczkach jest szczególnie popularna w Europie, podczas gdy w butelkach i puszkach w Azji i USA. Ten napój z kategorii RTD (ready-to-drink) ma 3% udział we wszystkich debiutach w ciągu 12 miesięcy kończących się na 31.03.2013.
Lu Ann Williams, Dyrektor Innowacji w Innova Market Insights uważa, że szczególnie perspektywiczny jest rynek napojów w kubkach do segment premium i do młodych konsumentów. To okazja zarówno dla kawiarni sieciowych, supermarketów i producentów mleka smakowego.


Niemcy są największym rynkiem mrożonej kawy i odnotowuje silny wzrost również w segmencie kawy chłodzonej. Liderem rynkowym jest Emmi, który w 2013 roku wprowadził nowe produkty na rynek. Do najbliższych konkurentów Emmi należy Mövenpick (J.Bauer) oraz FrieslandCampina (Landliebe). Marki te muszą konkurować ze Starbuck’s Frappuccino wytwarzanym przez Arla Foods. W Wielkiej Brytanii najbardziej widoczne są z kolei produkty Mars.
Polski rynek oraz przykłady z rynków ościennych przestawiliśmy w Forum Mleczarskie Handel 3/2013.