1. Aktualności
  2. Świat

Japonia: Meiji rośnie dzięki probiotykom

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

To, co nie sprawdza się w Europie, doskonale sprzedaje się w Japonii. Choć bowiem w Europie sprzedaż probiotyków zastygła, a producenci mówią o znikającym rynku, to w Japonii nikt nie podważa sensowności produkcji i sprzedaży probiotyków. Meiji Dairies, jedna z największych grup spożywczych na Dalekim Wschodzie oraz jeden z największych przetwórców mleka w Japonii notuje wzrosty sprzedaży. Dotyczy to działu probiotyków (zwłaszcza marki Yogurt R-1 i Probio Yogurt LG21). Sprzedaż mleka miała natomiast tendencję malejącą. Japoński producent zwraca uwagę na rosnącą konkurencję w segmencie sera oraz margaryn (Meiji jest producentem m.in. serów Hokkaido Tokachi). Bardzo dobrą koniunkturę odnotowuje dział odżywek dla niemowląt.