1. Aktualności
  2. Polska

Spomlek (SM): Kampania skrojona na sery

Źródło: Spomlek (SM)
Autor: Janusz Górski
© spomlek (SM)
© forum mleczarskie

„Coś się kroi…” – to hasło, widniejące na setkach billboardów, intrygowało w ubiegłym tygodniu tysiące osób w całej Polsce. Tajemnicze hasło było przedsmakiem rozpoczynającej się ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej marki Serenada.
Spomlek (SM), producent serów żółtych Serenada, w najnowszej kampanii reklamowej stawia sobie za cel przede wszystkim wzrost świadomości i rozpoznawalności tej marki wśród konsumentów.
– Z uwagi na wizerunkowy cel aktualnej kampanii, poszukiwaliśmy odpowiednich narzędzi, aby skutecznie przebić się do świadomości potencjalnych konsumentów. Dlatego właśnie wprowadziliśmy taką krótką, intrygującą zapowiedź dalszych działań bez podania nadawcy komunikatu i jej przedmiotu – mówi Marta Tomaszewska, dyrektor marketingu SM Spomlek.


Jest to kolejna kampania, w której Spomlek odchodzi od tradycyjnej prezentacji produktu w reklamach serów żółtych. Wcześniej m.in. powołano do życia Rodzinę Serenado – grupę postaci, która ma kojarzyć się z marką.
– Chcemy żeby Serenada nie była „zwykłym” żółtym serem, ale by wiązała się z konkretnymi emocjami. Jej obecność na kanapkach ma sprawiać, że śniadanie, obok wartości odżywczych, będzie niosło również radość. Dodatkowo, przypominamy konsumentowi, że nasza oferta systematycznie powiększa się o nowe pozycje. Ostatnio wprowadziliśmy do sprzedaży ser Gouda Lekka – dodaje Marta Tomaszewska.

Już w najbliższy poniedziałek, 9 września, Spomlek (SM) przedstawi docelową kreację kampanii, prezentującą pełny wachlarz serów oferowanych pod marką Serenada. Reklama pojawi się na 1250 billboardach, zlokalizowanych przy kluczowych węzłach komunikacyjnych, trasach krajowych, a także istotnych miejscach nasilenia ruchu pieszego. Wsparciem dla kampanii outdoorowej będą powierzchnie w prasie branżowej, materiały POS (plakaty, wobblery, listwy cenowe i cenówki) oraz akcje sprzedażowe wspierane przez gazetki i plakaty w ramach danej sieci sklepów. Ponadto, Serenada pojawi się w hipermarketach Real i Tesco na sensomatach (bramkach antykradzieżowych przy wejściach i przy kasach) oraz wiszących reklamach przy produktach na półce – tzw. shelfstoperach. Kampania potrwa do 30 września.
Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego jest jednym z największych polskich producentów sera żółtego. W 2012 r. wyprodukowała blisko 17 000 ton serów typu holenderskiego i szwajcarskiego. Ponad 1/4 wyprodukowanych przez Spomlek serów znajduje odbiorców poza granicami Polski. Szczególnie silną pozycją Spółdzielnia cieszy się na rynku rosyjskim, dokąd eksportuje ponad 20% produkcji. Firma jest jednocześnie jednym z filarów eksportu polskiego mleczarstwa do Rosji.
Spółdzielnia znana jest przede wszystkim, jako producent specjalizujący się w wytwarzaniu serów szlachetnych, wprowadzający na polski rynek nowe gatunki. Jako pierwsza w Polsce zaoferowała ser z oczkami (Radamer) oraz ser długodojrzewający (Bursztyn). Oprócz kilku gatunków serów żółtych, produkuje m.in. artykuły proszkowane (mleko, maślanka i serwatka), masło. Są one wytwarzane w czterech lokalizacjach: w głównym zakładzie produkcyjnym w Radzyniu Podlaskim oraz w oddziałach w Parczewie, Chojnicach i Młynarach (okolice Elbląga).
Spomlek (SM) to ponad 100 lat tradycji spółdzielczości na ziemiach Polesia. Obecnie należy do ponad 1700 udziałowców, wśród których ponad 1200 osób to rolnicy indywidualni – dostawcy, a ponad 500 to pracownicy spółdzielni. Celem spółdzielni jest zarówno osiąganie optymalnych wyników finansowych, jak i zapewnienie możliwie najwyższych stawek za mleko o jak najwyższej jakości. Rocznie przerabia ponad 220 mln litrów mleka krowiego.