1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Obroty Emmi rosną, zyski w stagnacji

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Ceny surowca rzutują na wyniki finansowe mleczarni zarówno w Polsce jak i w pozostałych krajach UE. Nie może być inaczej w Szwajcarii oraz w krajach przygranicznych, gdzie Emmi prowadzi swój biznes. Sprzedaż 1,27 mld € i 25 mln € zysku netto pokazują, że choć sprzedano więcej, to koszty związane z rywalizacją o mleko oraz rywalizacją w sieciach handlowych pozostawiają zyskowność w tym samym miejscu. To szczególnie trudny temat na rynkach płd. Europy, podczas gdy aktywność w USA, Tunezji, Chile i Dalekim Wschodzie rozwijała się pozytywnie. W samej Szwajcarii wg Nielsen spadła sprzedaż nabiału na rynku detalicznym (o 2,7%).


Rynek szwajcarski był dla Emmi trudny również z faktu opadania sprzedaży serów twardych o 1%, serów świeżych o 3,1%, przy wzroście wolumenu sprzedaży napojów. Obroty poprawiono dzięki dobrej dynamice sprzedaży półproduktów. Wyniki sprzedaży ciągnęły w górę marki Caffè Latte, Mix-it Müesli, Jogurtpur sery Kaltbach, dalej raclette i Gruyère AOC.
Wyniki eksportu z rodzimej Szwajcarii oraz działań biur położonych na innych rynkach przyniosły 43% całego obrotu (z czego 70% wygospodarowały wyroby wytwarzane przez Emmi zagranicą).