1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Lider mleka i jogurtów rośnie o 13%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

2,58 mld € taka jest równowartość półrocznych obrotów Mengniu Dairy. Ms. Sun Yiping, CEO w Mengniu podkreśla, że w pierwszej połowie roku chiński rynek produktów mleczarskich wykazywał trend wzrostowy. Sun Yiping podkreśla, że branża mleczarska w Chinach osiągnęła stabilny wzrost i weszła w fazę konsolidacji, którego Mengniu jest aktywnym uczestnikiem (porozumienia z Danone, Yashili i Arla Foods). Zwyżkujące ceny surowca były problemem dla Mengniu, ale firmie udało się osiągnąć wzrost w obrotach i zyskach.
Firma ciągle pracuje nad rozwojem kanałów dystrybucji oraz zapewnieniem pełnej kontroli jakości surowca i produktów gotowych. Firma wzmacnia także rozpoznawalność swoich marek wśród konsumentów.


Według Nielsen Mengniu jest liderem rynku mleka i jogurtów w Chinach. Marki mleka tj.: Milk Deluxe, Future Star, Youyi C oraz Champion osiągnęły dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Liderem rynkowym jest Milk Deluxe. Firm mocno inwestuje w segment dziecięcy z markami Miao Miao Milk, Kid Yogurt i Kid Cheese. Nowymi grupami konsumentów, do których chce dotrzeć są studenci i białe kołnierzyki, którzy pozytywnei przyjęli produkty marek Red Bean i Black Bean Cereal Breakfast Milk. W porozumieniu z Arla Foods Mengniu wprowadziło także produkty bio.