1. Aktualności
  2. Polska

Eurial Polska: Odwrócenie tendencji: hamowanie camemberta, wzrost brie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© eurial polska

– W segmencie serów pleśniowych odwrócił się trend wzrostowy – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Agnieszka Połomska, Marketing Manager w Eurial Polska. – W 2012 roku wykazujące 10% wzrost sery camemberty (Nielsen, 2013), obecnie notują niewielki regres, podczas gdy zaczynają rozwijać się sery brie i z przerostem niebieskiej pleśni.

– Upodobania kulinarne Polaków są coraz bardziej wysublimowane, co oznacza, że sery pleśniowe nie znikną z listy zakupowej, ale będą precyzyjniej dobierane. W przeprowadzonych badaniach preferencji zakupowych Polaków (badania konsumenckie, Eurial Polska, 2013) wyłoniły się trzy kluczowe kryteria wyboru produktów nabiałowych: znajomość marki, cena oraz skład produktu. Smart shopping to świadome wybieranie produktów, poprzedzone analizą zalet i korzyści – dodaje Agnieszka Połomska z Eurial Polska.