Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Polfrost Internationale Spedition: Transport samochodowy ma wiele przewag

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2013-07-17 00:07:19

– W najbliższej perspektywie nie należy spodziewać się większych zmian w transporcie samochodowym. Ten rodzaj transportu jest najbardziej elastyczny i konkurencyjny cenowo, przez co spełnia oczekiwania większości klientów. Pewne zmiany w dalszej perspektywie mogą wymusić zmiany demograficzne. Zwiększająca się liczba ludności to także intensyfikacja przewozów. Konieczne będą zmiany prowadzące do poprawy przepustowości dróg, zwiększenia ładowności aut oraz zminimalizowania tak zwanych pustych przebiegów – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Edyta Kwiatkowska-Sioch, Analityk Finansowy w Polfrost Internationale Spedition.

– Towar załadowany na samochód zostaje dostarczony w systemie door-to-door, w transporcie kolejowym zazwyczaj wymagana jest zmiana środka transportu na samochód, aby dostarczyć towar z bocznicy kolejowej do klienta. Transport samochodowy ma też wiele innych przewag konkurencyjnych wobec transportu kolejowego i dopóki nie nastąpią istotne zmiany infrastrukturalne w transporcie szynowym, proporcje między tymi dwiema gałęziami nie powinny się zmienić. Inwestycje infrastrukturalne w kolej powinny doprowadzić do skrócenia czasu przewozu oraz zapewnienia większego bezpieczeństwa przewożonych towarów, to dopiero pozwoliłoby zwiększyć konkurencyjność transportu kolejowego wobec transportu drogowego. Jednak w obecnym stanie kolej w Polsce wymaga bardzo dużych nakładów, ponieważ przez lata środki przeznaczane na ten cel były niewystarczające nawet na utrzymanie istniejącej infrastruktury. Transport kolejowy ma w tym zakresie dużo do nadrobienia, ale jest tam też ogromny potencjał. Monopolistyczna pozycja polskich kolei to kolejna bariera rozwoju tej gałęzi transportu – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Wprowadzane sukcesywnie przez kolejne kraje opłaty drogowe i uzależnienie ich wysokości od norm spalania wymusiło na większości użytkowników dróg zmianę środków transportu na bardziej ekologiczne. Zmiany powinny iść dalej w tym samym kierunku, ponieważ posiadanie bardziej ekologicznego auta daje wymierne finansowe korzyści netto, nawet po uwzględnieniu kosztów zakupu takiego bardziej ekologicznego środka transportu. Producenci pojazdów ciężarowych będą dążyć do poprawy takich parametrów jak zużycie paliwa oraz poziom hałasu – dodaje Edyta Kwiatkowska-Sioch.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25