Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Green Factory Logistics: W najbliższym 20-leciu transport drogowy kluczem dla dystrybucji spożywczej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2013-07-09 21:28:56

© fmh

Transport samochodowy jest i będzie w najbliższej przyszłości głównym medium dla producentów (dystrybutorów) artykułów spożywczych. Główne argumenty to lokalizacja oraz przystosowanie się producentów i odbiorców do korzystania z załadunków samochodowych – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Sebastian Bursakowski-Irzykowski, Kierownik Operacyjny w Green Factory Logistics. – Nawet jeśli jedna ze stron łańcucha logistycznego posiada np. rampę kolejową to jest to dodatkowa opcja dla innego środka transportu, w odniesieniu do standardu jakim jest transport kołowy drogowy.

– Oczywiście nie bez znaczenia jest tutaj fakt rozwoju infrastruktury drogowej, w porównaniu do kolejowej lub wodnej. Budowy nowych oraz remonty aktualnych autostrad, dróg ekspresowych i krajowych pomimo ciągłych obietnic ministra transportu są stale opóźnione w stosunku do optymistycznych planów rządu. Jeśli jednak przyrównamy to do opóźnień remontów obecnych oraz budowy nowych szlaków komunikacyjnych dla innych środków transportu (np. kolejowego) to można śmiało stwierdzić, że w najbliższym dwudziestoleciu transport samochodowy nadal będzie odgrywać dużą rolę w dystrybucji produktów spożywczych – dodaje Sebastian Bursakowski-Irzykowski.– Jednocześnie warto zwrócić uwagę na istotne problemy, jakimi są dla transportu drogowego podstawowe koszty działalności: paliwo oraz opłaty drogowe tzw. e-myto. Cena paliwa oraz opłaty drogowe są prawie takie same, a czasem nawet wyższe w porównaniu do krajów eurolandu, przy czym dochody przeciętnego Polaka, jak i właściciela firmy transportowej kilka razy niższe. Dużą rolę w rozwoju przedsiębiorczości, w tym transportu samochodowego mógłby mieć polski rząd obniżając akcyzę na paliwo oraz opłaty drogowe. Skutki tych działań byłyby odczuwalne natychmiast i przełożyłyby się m.in. na konkurencyjność polskich firm transportowych na rynku europejskim, wymianę taboru na nowocześniejszy oraz co najważniejsze dla klienta – odbiorcy ostatecznego produktu – niższą cenę artykułów na półkach sklepowych – wskazuje nasz rozmówca.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2020-01-28) Green Factory Logistics z certyfikatem usług Bio
(2017-04-06) Green Factory Logistics rozszerza działalność o nową usługę – mobilny billboard
(2016-01-29) Green Factory Logistics może zaliczyć rok 2015 do wyjątkowo udanych.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25