1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Polmlek: Kluczem w sprzedaży kefirów i maślanek jest cena

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Nowy sezon zapowiada się porównywalnym zainteresowaniem jeśli chodzi o produkty typu napoje fermentowane. SM Polmlek-Maćkowy w zeszłym roku wprowadziła na rynek kefiry i maślanki w nowych funkcjonalnych opakowania typu butelka 380 g. Klient ma zatem możliwość wyboru opakowania pomiędzy kubkiem a butelką, co ma wpływ na jeszcze większe zainteresowanie i sprzedaż – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Małgorzata Rucińska, Marketing Manager w Grupie Polmlek.


– Kefiry zdecydowanie posiadają większe pole wzrostu w stosunku do maślanki, ponieważ oprócz zwiększonej sprzedaży w sezonie, chętnie spożywamy ten produkt całym rokiem ze względu na wysokie wartości odżywcze i zdrowotne – dodaje Małgorzata Rucińska z Grupy Polmlek.
– W tej kategorii produktów oprócz funkcjonalnych opakowań na pewno coraz lepiej sprawdzają się innowacje związane z kombinacją różnych kompozycji smakowych. Widzimy wyraźnie, że z roku na rok wyraźnie zmieniają się gusta konsumenckie, w tej kategorii napojów fermentowanych też oczekujemy coraz to nowych propozycji – podkreśla nasza rozmówczyni.
– Kluczowym czynnikiem pomyślnej sprzedaży tych produktów na pewno jest nadal dobra cena, gdyż produkty te przeznaczone są do szerokiej grupy klientów, a szczególnie osób starszych, z zaleconymi dietami, szczególnie ceniących sobie naturalne produkty typu kefir i maślanka – podsumowuje Małgorzata Rucińska.