1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Dyskonty przyzwyczaiły klientów do wysokiej jakości

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Sery topione w plastrach pojawiły się w Polsce kilka lat temu w opakowaniach typu flow-pack i stanowiły nowość, która wydawało się poważnie zagrozi typowym serkom pakowanym w krążki i kostki – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Marek Maciejewski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sertop. – Jednak w ciągu kilku lat istnienia w ofercie producentów nie zdołały „zdetronizować” standardowych i zadomowionych już na sklepowych półkach dotychczasowych produktów. W poszukiwaniu nowych rozwiązań producenci zaproponowali również serki topione w plasterkach w opakowaniach typu open/close.


– Rynek serów topionych w Polsce jest jednak rynkiem dość konserwatywnym i wszelkie nowości przyjmowane są dość nieufnie. Wydaje się, że rynek podzielił się na zwolenników produktów pakowanych w opakowania typu flow-pack i open/close, ze wskazaniem na opakowanie typu open/close – podkreśla Marek Maciejewski z Sertopu.
– Z pewnością duży udział w sprzedaży w dalszym ciągu mają sery plastrowane bezpośrednio na stoisku. Jest to specyfika rynku polskiego, która przyjęła się i klienci kupujący produkt w takiej postaci stanowią w dalszym ciągu poważną siłę zakupową. Kolejną grupą serów w plasterkach stanowią produkty oferowane pod markami sieci handlowych. Rosnące w siłę sieci dyskontowe przyzwyczaiły klientów, że oferowane produkty pod ich marką również mają wysoką jakość. Produkty topione plastrowane w dalszym ciągu stanowią niejako uzupełnienie oferty w polskich sklepach, niemniej jednak grupa ta jest coraz popularniejsza –dodaje nasz rozmówca.