1. Aktualności
  2. Świat

Nielsen: Marki własne w górę nie tylko na słabszych rynkach

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski

Według Private Label Manufacturer\'s Association (PLMA) powołującego się na raport Nielsen marki własne zyskują na znaczeniu nie tylko w gospodarkach słabszych wskutek kryzysu tj. Hiszpania czy Grecja. Również w Niemczech, Austrii i Holandii siła marek detalistów rośnie.
Najsilniejszą pozycję marki własne mają w Szwajcarii (53% wielkości całej sprzedaży wolumenu) i Hiszpanii (51%). Udział rynkowy marek własnych przekracza poziom 40% w Wielkiej Brytanii (45%), Niemczech (42%), Belgii (41%) i Portugalii (44%). We Francji jest to ponad 33%.
Jak raportuje Nielsen od 2000 roku udział marek własnych w Hiszpanii wzrósł z 22% do 51%, a we Francji z 24% do 36%, podczas gdy w Niemczech wzrósł z 29% do 42%, a w Holandii z 21% do 29%.