1. Aktualności
  2. Świat

Innova: Wśród nowości na świecie dominują smaki owocowe

Źródło: Innova
Autor: Janusz Górski

Agencja badawcza Innova Market Insights wyliczyła, że 2/3 wszystkich nowości globalnych stanowią ostatnio jogurty owocowe. Badanie realizowane od kwietnia 2012 do marca 2013 pokazało, ze, że ponad 60% nowości w USA i 70% nowości w Ameryce Łacińskiej stanowiły jogurty smakowe. Jogurty naturalne stanowiły 12% nowych wprowadzeń na rynek światowy. W Azji stanowiły one aż 22%, podczas gdy w USA mniej niż 5%.


Trzecie miejsce zajmują smaki czekoladowe, karmelowy dalej waniliowy.
Lu Ann Williams, Dyrektor w Innova Market Insights, dodaje również, że rośnie liczba edycji limitowanych i wersji sezonowych jogurtów. Podobnie rośnie liczba jogurtów w opakowaniach dwu- i trójdzielnych (pierwsze takie opakowanie wypuścił Ehrmann w Niemczech w 2011 roku). W Niemczech nowy polem do poświadczeń produktowych jest czekolada jak np.: płatki czekoladowe w jogurtach Activia i Landliebe.