1. Aktualności
  2. Świat

Tetra Pak: Wzrośnie popyt na mleka smakowe

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Popyt generują zajęci klienci oczekujący wygodnie pakowanych, zdrowych i smacznych produktów. Zdaniem Tetra Pak to okazja dla mleczarni poszukujących nowych pól do zagospodarowania, gdyż segment mleka smakowego będzie rozwijał się szybciej niż wzrostu mleka płynnego tj.+ 4,1% w latach 2012-2015 i wzrośnie z 17 mld litrów do 19,2 mld litrów. W tym czasie sprzedaż mleka białego płynnego wzrośnie z 208,5 mld litrów do zaledwie 219,5 mld litrów.
Zdaniem Dennisa Jönssona, Prezesa Tetra Pak poprzez dobór odpowiedniej porcji, smaku I receptury można zaspokoić rosnący popyt ze strony konsumentów poszukujących możliwości zdrowego odżywiania i zdrowego sposobu życia. Czynnikami napędzającymi ten trend będą: poszukiwanie zdrowych produktów zwłaszcza na rynkach rozwijających się, poprawiająca się tam stopa życiowa i rosnąca urbanizacja, rosnąca konsumpcja wyrobów gotowych do użycia i łatwych do użycia poza domem, ciekawość nowości oraz chęć wynagrodzenia sobie wyrzeczeń związanych z dekoniunkturą gospodarczą. W sytuacji większych wyrzeczeń ludzie nie zmniejszają drobnych wydatków na osłodę ich sytuacji – dodaje Libby Costin, Global Portfolio Marketing Director.


Tetra Pak zwraca uwagę na znacznie wyższą (3-krotnie) przewidywaną stopę wzrostu sprzedaży mleka smakowego niż napojów gazowanych (+1,3%). Raport Tetra Pak zwraca także uwagę na rozszerzanie grupy docelowej na młodzież i dorosłych
Szczególnie wysoka stopa wzrostu sprzedaży ma wystąpić w Azji, Ameryce Łacińskiej. Największe rynki mleka smakowego to dziś Chiny, USA i Indie, bardzo szybko pnie się w górę sprzedaż w Brazylii i Indonezji. Sześć krajów azjatyckich: Chiny, Indie, Indonezja, Malezja, Filipiny i Tajlandia konsumują 47% światowego wolumenu mleka smakowego.
62% opakowań mleka smakowego to kartoniki i przewiduje się tu wzrost do 64% w 2015 roku.