1. Aktualności
  2. Świat

Badanie: Zakupy zwykle w kilku sklepach

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© fmh

Badanie zrealizowane na zlecenie stowarzyszenia producentów marek własnych (PLMA) pokazuje, że produkty detalistów odgrywają ważną rolę w zakupach Europejczyków na całym kontynencie. 46% konsumentów kupuje je często, a 25% wierzy, ze będzie kupować ich więcej niż obecnie. Przesłankami do takiej opinii jest to, że byli zadowoleni z zakupu (57%), uzyskali lepszą jakość niż oczekiwali (49%), uzyskiwali więcej promocji (46%) i większą różnorodność (43%).


Ponad 60% ankietowanych planuje żywić się rzadziej poza domem, 54% już zmniejszyło zakupy produktów impulsowych. Co ciekawe ponad połowa ankietowanych uważa, że w przyszłości to urządzenia mobilne (smartfony i tablety) będą odgrywać coraz większą rolę w zakupach. Na razie jednak 80% z nich nie używa takich urządzeń do zakupów.
Badanie potwierdziło także, że 60% osób dokonujących zakupy to kobiety.
80% ankietowanych kupuje co najmniej raz w tygodniu. Co ciekawe: 16% kupuje w jednej placówce, ale aż 48% w dwóch marketach, 27% w trzech sklepach, a 8% czterech lub więcej. 58% ankietowanych preferuje supermarkety, podczas 18% woli hipermarkety, a tyle samo dyskonty.
Badanie przeprowadzono w 14 krajach na 10 tys. respondentów.