Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Badanie: Zakupy zwykle w kilku sklepach

Źródło: PLMA   Dodano: 2013-06-10 13:25:40

© fmh

Badanie zrealizowane na zlecenie stowarzyszenia producentów marek własnych (PLMA) pokazuje, że produkty detalistów odgrywają ważną rolę w zakupach Europejczyków na całym kontynencie. 46% konsumentów kupuje je często, a 25% wierzy, ze będzie kupować ich więcej niż obecnie. Przesłankami do takiej opinii jest to, że byli zadowoleni z zakupu (57%), uzyskali lepszą jakość niż oczekiwali (49%), uzyskiwali więcej promocji (46%) i większą różnorodność (43%).

Ponad 60% ankietowanych planuje żywić się rzadziej poza domem, 54% już zmniejszyło zakupy produktów impulsowych. Co ciekawe ponad połowa ankietowanych uważa, że w przyszłości to urządzenia mobilne (smartfony i tablety) będą odgrywać coraz większą rolę w zakupach. Na razie jednak 80% z nich nie używa takich urządzeń do zakupów.
Badanie potwierdziło także, że 60% osób dokonujących zakupy to kobiety.
80% ankietowanych kupuje co najmniej raz w tygodniu. Co ciekawe: 16% kupuje w jednej placówce, ale aż 48% w dwóch marketach, 27% w trzech sklepach, a 8% czterech lub więcej. 58% ankietowanych preferuje supermarkety, podczas 18% woli hipermarkety, a tyle samo dyskonty.
Badanie przeprowadzono w 14 krajach na 10 tys. respondentów.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25