1. Aktualności
  2. Świat

72% Azjatów uważa produkty mleczne za ważną część diety

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Badanie zrealizowane na próbie 9000 osób z 9 krajów wykazało jednocześnie, że mniej niż połowa ankietowanych spożywa produkty mleczne co dzień. Zdaniem Maury Leyland, Dyrektor Strategii w firmie Fonterra wyniki pokazują rosnącą świadomość wagi spożywania produktów mleczarskich w całym regionie oraz szansę dla przemysłu mleczarskiego.
- Wraz z szybko rosnącą wielkością populacji społeczeństwa azjatyckie stają się coraz bardziej skoncentrowani na swoich rodzinach i zapewnieniu im właściwego odżywiania się. Widzimy tu wielki potencjał wzrostu, gdyż statystyczny Nowozelandczyk spożywa ekwiwalent 245 litrów mleka, a Azjata ekwiwalent 30 litrów.


W ciągu ostatnich 10 lat popyt na wysokojakościowe produkty mleczarskie wzrosło o 49%. W najbliższych latach oczekuje się dalszego wzrostu. – To duża szansa dla Fonterry – mówi Maury Leyland. – Mamy 11 zespołów, które w krajach azjatyckich edukują firmy i konsumentów z korzyści, jakie daje spożywanie produktów mleczarskich i uczynienie nabiału bardziej dostępnego dla klientów.
– Nasze wysokowapniowe mleko marki Anlene pomaga setkom milionów klientów dbać o zdrowe kości dzięki miliardowi opakowań sprzedanych w 2012 roku. Produkty marki Anmum docierają do miliona matek w Azji zapewniając 300 milionów szklanek mleka. Każdego dnia marka Anchor oferuje produkty najwyższej jakości dla klientów w 83 krajach, a w segmencie foodservice nasze dodatki są używane w 4 mld dań, 1,6 mld burgerów, 675 mln pizzy.
Najbardziej świadomymi klientami produktów mleczarskich są Chińczycy i Tajowie (84% wierzy, że produkty mleczne są ważną częścią diety), Najniższą świadomość odnotowano w Indonezji, Tajwanie i Wietnamie z analogicznym wskaźnikiem na poziomie 60%.
60% Chińczyków je nabiał przynajmniej raz dziennie, na drugim miejscu są Filipińczycy z podobnym wskaźnikiem na poziomie 53%.