1. Aktualności
  2. Świat

Dairy Crest: Spadają przychody, rosną zyski

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Rzadko zdarza się, aby spadkowi przychodów o 9% mógł towarzyszyć wzrost zysków. W roku obrachunkowym 2012/13 Dairy Crest poprawiło wyniki, ale jest on lepszy dzięki sprzedaży biznesu mleczarskiego we Francji (St Hubert). Firma wdrażała jednak również inne działania m.in. wygospodarowała 23 mln funtów oszczędności i planuje ściąć wydatki o dalsze 20 mln funtów w najbliższym roku obrachunkowym.


Firma informuje również o utrzymującym się wzroście sprzedaży serów Cathedral City oraz smarowideł marki Clover i Country Life. Produkty z wartością dodaną poprawiły sprzedaż o 5%, a produkty markowe o 9%. Wzrost udziałów rynkowych głównych czterech marek firmy Dairy Crest idzie w parze ze spadkiem konsumpcji wśród Brytyjczyków.