1. Aktualności
  2. Polska

Mlekoma: Rok 2013 trudniejszy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Każdy rok niesie ze sobą wiele niewiadomych. Z racji tej, że mamy za sobą dopiero pierwszy kwartał trudno jest porównać rok 2013 z rokiem 2012. Jedno jest pewne, że rok 2013 będzie trudniejszy od 2012, bowiem w Europie nastąpiło wyhamowanie spożycia artykułów mleczarskich, a o nowe, cały czas wschodzące rynki czyli Państwo Środka i Rosję trzeba będzie mocno zabiegać – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Sylwester Stefańczyk, Dyrektor Sprzedaży w Mlekoma.


– Biznes półproduktów jest bardzo czuły na światowe zmiany cen czy trendów, a ponieważ ten biznes niesie za sobą ilości, to jego efekty najszybciej są widoczne i od nich zależą pozostałe kategorie. Czyli klasyczny system naczyń połączonych – wskazuje Sylwester Stefańczyk. – W obszarze produktów z wartością dodaną każdy z producentów bardzo świadomie wykorzystuje wszystkie możliwe i modne kanały marketingowe, aby uatrakcyjnić swój produkt i odwrócić uwagę klienta od produktu konkurencji. Produkty są ulepszane, upiększane i często łączone ze znanymi twarzami. Można powiedzieć, że w tej kategorii najwięcej się dzieje, jest ona pełna napięć i niewiadomych, jest bardzo kosztowna, w związku z czym niełatwa pod każdym względem – dodaje nasz rozmówca.