1. Aktualności
  2. Świat

Innova: Znaczek GMO-free w kręgu zainteresowania mleczarzy w Europie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© zott polska

Zainteresowanie produktami naturalnymi rośnie w ostatnich latach. Jest to widoczne w dodawaniu naturalnych barwników, aromatów itp. Modne jest wciąż kupowanie produktów bio oraz mleka od krów wypasanych na łąkach i żywionych tym, co na nich rośnie. Do tego dochodzi etykietowanie znakiem „Wolne od GMO”. Lu Ann Williams, Dyrektor działu Innowacji w agencji badań rynkowych Innova Market Insights mówi, że coraz większe zainteresowanie taką etykietą widać zwłaszcza w Austrii i Niemczech. Działania w tym kierunku przenoszą się z Austrii, gdzie bardzo aktywnie taką etykietę wykorzystuje mleczarnia Heumilch, do Niemiec, gdzie Arla używa logo „Wolne od GMO” dla serów Bergbauern Emmentaler i Bergkäse.


W Polsce takim produktem jest Zottarella firmy Zott Polska, która pisze: „Zott Zottarella jest pierwszą i obecnie jedyną marką mozzarelli w Polsce, spełniającą obok wymogów Unii Europejskiej także surowe wymagania prawa niemieckiego w zakresie produkcji „wolnej od GMO”. Wykorzystanie w produkcji sera mozzarella mleka pochodzącego od krów karmionych paszami wolnymi od GMO i umieszczenie na opakowaniu deklaracji „GMO FREE” stanowi racjonalny dowód jakości i bezpieczeństwa naszego produktu”.
Innova obserwuje także szeroką gamę produktów „GMO free” na rynku amerykańskim zarówno w kanale mainstream jak i premium. Tam w grupie produktów mleczarskich i produktów wobec nich alternatywnych (sojowych) znajdujemy produkty markowe jak i produkty marek detalistów.