1. Aktualności
  2. Świat

Rośnie liczba nowych produktów ze stewią w Europie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

Europa odpowiada za czwartą część wszystkich nowości z dodatkiem stewii. W latach 2008-12 globalna dynamika debiutów produktów ze stewią wyniosła 400%, a licząc za okres 2011-12 aż 158% – podaje Mintel.


W Europie w 2011 roku wypuszczono na rynek bardzo niewiele takich produktów w porównaniu do reszty świata – było to zaledwie 4% wszystkich debiutów ze stewią, ale w 2012 roku było to już 25%. Udział Azji spada, ale wynosi 50%, udział Ameryki Północnej wynosi 15%, Ameryki Łacińskiej: 9%.
David Turner, Global Food and Drink Analyst w Mintel mówi, że najwcześniej w Europie produkty ze stewią wprowadzono na rynek we Francji, Niemczech i Finlandii. Obecnie duże powodzenie produktów ze stewią obserwuje się w Wielkiej Brytanii.
Najwięcej produktów ze stewią pojawia się w kategorii napojów bezalkoholowych (31%) i przekąsek (26%). Udział produktów mleczarskich to 7%.