1. Aktualności
  2. Polska

Alma: Obserwujemy wzrost świadomości konsumenckiej

Źródło: Forum Mleczarskie Praktyka
Autor: Janusz Górski

– Niezmiennie najlepiej sprzedają się brie i gorgonzola – zawsze cieszyły się największym zainteresowaniem wśród klientów Delikatesów Alma – mówi dla Forum Mleczarskie Praktyka Daniel Urbański, Import Manager w Delikatesach Alma. – Na decyzję zakupową wpływa wiele czynników. Klient z reguły bierze pod uwagę takie kryteria, jak rodzaj sera, producent, cena, opakowanie, chyba że przychodzi po konkretny produkt i od razu ukierunkowany jest na jedno kryterium. Zwykle jednak wszystkie mają znaczenie – dodaje Daniel Urbański.


– Mowa jest o serach z tak zwanej górnej półki, więc kupują je raczej klienci zamożni, chociaż nie jest to regułą. Obserwujemy wzrost świadomości konsumenckiej, a co zatem idzie klienci wolą często kupić mniej, ale lepszego produktu, niż więcej, ale o niższej jakości. Chętniej też sięgają po sery sprzedawane na wagę. Kontakt ze sprzedawcą, który doradzi, opowie o serach jest bardzo istotny. To forma szybkiej edukacji. Sprzedaż serów tego typu utrzymuje się na stałym poziomie, choć dostrzegamy tendencję wzrostową, bo i klienci naszych sklepów mają coraz większą świadomość konsumencką i wiedzę na temat tych produktów – podsumowuje nasz rozmówca.