Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Mercedes-Benz: Ekonomiczność i ładowność oraz zwartość zabudowy i manewrowość kluczowe dla pojazdu dostawczego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2013-04-12 09:58:25

© fuso
© mercedes-benz

– Jakimi kryteriami powinien kierować się klient poszukując nowego samochodu dostawczego do obsługi dostaw w miastach, najlepiej wiedzą sami przedsiębiorcy, co dla nich jest najważniejsze. Wydaje się jednak, że są to: ekonomiczność (zużycie paliwa, ponieważ to one jest największym kosztem w eksploatacji pojazdu), ładowność, zwartość konstrukcji (zabudowy) a także manewrowość. Te wszystkie kryteria spełnia Fuso Canter – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Ryszard Grabowski, Area Sales Manager Canter w Mercedes-Benz.

– Zmniejszone zużycie paliwa do 10% w stosunku do poprzedniego modelu osiągnięto dzięki innowacyjnej, pierwszej w tego typu pojazdach, dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów Duonic z funkcją ECO. Skrzynia ta pozwala niewprawnym kierowcom na znaczne oszczędności paliwa. Kolejnym rozwiązaniem poprawiającym ekonomiczność pojazdu jest system Start/Stop, który w eksploatacji miejskiej może przynieść kolejne oszczędności – wyjaśnia Ryszard Grabowski z Mercedes-Benz.
– Dzięki koncepcji zabudowy wagonowej kabiny kierowcy (podobnie jak w regularnych ciężarówkach), Fuso Canter może być nawet o metr krótszy w stosunku do pojazdów typu furgon, a dzięki specjalnemu systemowi mocowania lusterek bocznych jest w stanie przenosić zabudowy o szerokości do 2,55 m (dla pojazdów typu chłodnia) – dokładnie takie same jak w przypadku pojazdów zwanych potocznie ciężarówkami. To nie wszystko. Fuso Canter w wersji 7,5 t jest mistrzem ładowności w swojej klasie. Nośność podwozia to nawet 5 t! – podkreśla nasz rozmówca.
– Eksploatacja pojazdów w miastach, to przede wszystkim krótkie przebiegi, częste zatrzymywania się i hamowania, ograniczenia tonażowe, wąskie, ciasne uliczki.
W portfolio Fuso Canter znajdują się pojazdy skierowane do eksploatacji miejskiej. Wyposażone w 6-ciobiegową, automatyczną skrzynie biegów Dupnic o bardzo krótkim czasie zmian przełożeń wspaniale dopasowującej biegi do prędkości jazdy, dzięki trybowi ECO. Ponadto, jak już wspomniałem, możemy dodatkowo wyposażyć pojazd w system Start/Stop silnika, który przynosi kolejne oszczędności paliwa. Częste hamowania, to podwyższone zużycie układu hamulcowego. Fuso Canter standardowo wyposaża swoje podwozia w klapowy hamulec silnikowy o mocy do 50 kW. Dzięki temu możemy wydłużyć okres między wymianami klocków hamulcowych i tarcz – dodaje Ryszard Grabowski.
– Miasta to jednak nie tylko częste hamowania i przyspieszania, to także ciasne uliczki o ograniczonych możliwościach manewrowych. Fuso Canter ze swoimi rozstawami osi od 2500 mm i średnicą zawracania od krawężnika do krawężnika 9,0 m, dla wariantów 3,5 t, oraz 2800 mm i śr. zawracania 10,4 m dla wariantu 7,5 t radzi sobie w takim środowisku doskonale. To po prostu pojazd przeznaczony do „miejskiej dżungli”.
Jak pokazują rozwiązania miast europejskich przyszłość, to wydzielone strefy zmniejszonych emisji spalin. Rozwiązaniem dla takich przepisów jest redukcja emisji CO2. Silniki diesla powoli osiągają maksimum swoich możliwości. Konieczne jest wprowadzenie napędów mieszanych - hybrydowych.
Fuso od lat pracuje nad taką koncepcją. Prace nad tą technologią rozpoczęły się już w ubiegłym stuleciu. Testowane były wszystkie rozwiązania, nawet takie jak koncepcja koła zamachowego, czy też instalacja sprężonego powietrza ładowanego podczas hamowania i długich zjazdów z wzniesień, a doładowujących silnik podczas przyspieszania. Ostatecznie, ze względu na zmniejszoną wagę nowoczesnych akumulatorów wygrała koncepcja pojazdu ECO Hybryd. Jest to pojazd wyposażony w silnik diesla, który wspierany jest przez maszynę elektryczną. Ta maszyna to z jednej strony silnik elektryczny napędzający pojazd do 8 km/h oraz wspierający główny silnik przy przyspieszaniu i pokonywaniu wzniesień. Z drugiej strony to generator prądu, odzyskujący energię kinetyczną pojazdu podczas hamowania, czy też zjeżdżania z wzniesień. Takie rozwiązanie, jak pokazały długodystansowe testy przeprowadzone w Anglii przyniosły redukcję zużycia paliwa, a co za tym idzie i emisji CO2 o 23%!
Jak już wspomniałem, napęd hybrydowy Cantera został wprowadzony dzięki nowoczesnym, lekkim akumulatorom. Inżynierowie Fuso są ich na tyle pewni, że możemy oferować pojazdy ECO Hybryd z gwarancją 10-ciolentnią na akumulatory wykorzystywane w tym układzie – podsumowuje Area Sales Manager Canter w Mercedes-Benz.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25