1. Aktualności
  2. Świat

Irlandia: Produkty markowe przynoszą dobre wyniki IDB

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Irish Dairy Board (IDB) przedstawił wyniki za 2012 rok. 2,03 mld € oznacza wzrost o 2,4%. Wyraźnie też wzrósł zysk netto przed opodatkowaniem: do 10,8% tj. 42 mln €. Firma raportuje silny popyt generowany przez Dział Produktów Konsumenckich i wzrost we wszystkich kluczowych obszarach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech i USA. Produkty markowe odnotowały wzrost sprzedaży o 7%.

Rekord dotyczy zwłaszcza marki Kerrygold, która umocniła się w na rynku niemieckim (15,3% udziału w rynku) oraz rynku amerykańskim (nr 1 wśród maseł importowanych). Dwycyfrowy wzrost sprzedaży odnotowała także marka Pilgrims Choice
Silny wzrost odnotowano na rynkach Bliskiego Wschodu oraz Afryki Płn.
Firma zatrudnia we wszystkich biurach i zakładach 3100 osób, posiada kwaterę główną w Dublinie. IDB oprócz słynnej marki Kerrygold dysponuje również portfolio marek: Dubliner, Pilgrims Choice, MU i Beo.