1. Aktualności
  2. Polska

De Care: Zjawisko sięgania po zdrowe produkty przybierze na sile

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© de care

– Klienci nabywający produkty z kategorii Zdrowie w zdecydowanej większości dokładnie czytają etykiety produktów. Mało tego, często zadają pytania z nimi związane wykazując się wysoką wiedzą. Spadający poziom jakości żywności, coraz powszechniejsze alergie i choroby układu pokarmowego, silny trend powrotu do natury. Wszystko to powoduje wzrost sprzedaży tzw. produktów zdrowych. Oczekujemy, że zjawisko to przybierze na sile w 2014 roku, kiedy to w życie wejdą nowe przepisy Unii nakazujące umieszczanie na etykiecie alergenów i wartości odżywczych produktu – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Sylwia Sobkowicz, Koordynator Marketingu w De Care Group.

– Według naszych obserwacji kategoria produktów z wartością dodaną to jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych. Zawierają się w niej również produkty związane ze wspieraniem zdrowego stylu życia. Ich zalety są coraz częściej doceniane przez konsumentów – podkreśla Sylwia Sobkowicz.
– Osoby zainteresowane zdrowym odżywianiem to klienci, którzy świadomie eliminują z diety lub z powodów zdrowotnych nie tolerują mleka krowiego. Szczególnie aktywnie przyrasta pierwsza z grup. Dla nich również idealnym rozwiązaniem są wyroby roślinne, np. sojowe, ryżowe itp. Co istotne, obserwujemy, iż konsumenci nie chcą rezygnować z jakości – dodaje Koordynator marketingu w De Care Group
– Półka Zdrowie znalazła swoje miejsce w każdym formacie sklepów. Ma ona oczywiście różny wymiar i skalę, jest już jednak elementem stałym i oczekiwanym przez klientów. Właśnie to oczekiwanie powoduje zainteresowanie ze strony kupców. Co ważne nalegają oni na atrakcyjność półki. Dystrybuowana przez De Care marka Valsoia odpowiadając na nie oferuje linię produktów różnorodnych: od napojów sojowych poprzez „śmietanę” i olej aż do deserów i kremów do smarowania pieczywa.