1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mengniu Dairy z gorszymi wynikami

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Chiński rynek mleczarski choć perspektywiczny z uwagi na ogromny rynek wewnętrzny wciąż boryka się z wizerunkiem jakości krajowych produktów mleczarskich. Odbiciem tego problemu są gorsze niż w 2011 roku wyniki finansowe za 2012 rok. Obroty firmy wyniosły (po przeliczeniu na euro) 4,39 mld €. W 2011 roku było to 4,59 mld €. Oczywiście na niekorzyść działa kurs parytet wymiany waluty, ale nie bez przyczyny w 2012 roku Chińczycy szukali i znaleźli partnera zarówno z dobrym wizerunkiem jak i ugruntowana jakością produktów. Partnerstwo z Arla Foods ma ogromne znaczenie PR-we.
Nowe koncepcje marek mają być zorientowane bardziej na potrzeby konsumentów, w tym na jakość oraz na szczęście.

Gospodarka chińska w 2012 roku odnotowała 7,8% wzrostu przy wzroście wynagrodzeń w gospodarstwach domowych w miastach i na wsiach, odpowiednio 9,6% oraz 10,7%. Udział mleczarskich produktów płynnych w rynku mlecznym ogółem wyniósł 27,4% (według Nielsen). N Najbardziej udane debiuty rynkowe zaliczyły marki Milk Deluxe, Champion, Future Star Milk orazFruit Milk Drink (dwucyfrowy wzrost sprzedaży), podczas gdy sprzedaż produktów marki Youyi C zaliczył trzycyfrowy wzrost sprzedaży.
W 2012 roku Mengniu Dairy dalej rozbudowywało aparat kontroli jakości i bezpieczeństwa produkowanej żywności. Przystąpiło także do odważnej kampanii reklamowej swoich wyrobów plasując swoje poty reklamowe obok transmisji sportowych (Euro 2012, Mistrzostwa NBA, Mistrzostwa Świata w Tenisie Stołowym) oraz korzystało z usług gwiazd sportu. Mengniu było również sponsorem programów TV dotyczących chińskiego programu kosmicznego sfinalizowanego wystrzeleniem rakiety Shenzhou 9.