1. Aktualności
  2. Świat

Fonterra: Firma wprowadza mleko w 100% chronione przed światłem

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Chęć ochrony wartości odżywczych mleka przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych skłoniła koncern Fonterra do wprowadzenia nowego opakowania dla mleka marki Anchor. Nowe opakowanie ma trzy warstwy i chroni 100% wartości mleka świeżego (wg badań Measurement Standards Laboratory w Callaghan Innovation Research). Fonterra w swoim komunikacie podkreśla, że dotychczasowe rozwiązania: plastikowe i kartonikowe opakowania nie były w 100% skutecznym rozwiązaniem.

Jak podaje Fonterra, około 7% mleka świeżego na rynku w Wielkiej Brytanii (który jest bardzo zbliżony do rynku nowozelandzkiego) jest wyrzucanych, ponieważ klienci po otwarciu butelki mają wątpliwości co do świeżości produktu w związku z jego zapachem i smakiem. Dane te zostały przedstawione w raporcie Industry Council for Packaging and the Environment.