1. Aktualności
  2. Polska

Elopak: Klienci przywiązują większą wagę do ekologii

Autor: Janusz Górski
© fmh

– Trend związany z dbaniem o środowisko naturalne z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Na razie widoczny jest przede wszystkim w zachodniej Europie – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Biznes Piotr Leowski, Manager Market Unit w Elopak. – Trend ten jest wyrazem zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz większą uwagę przywiązują do ekologii. Ekologia staje się również ważną dziedziną działalności zakładów produkujących żywność i sieci handlowych. Bez wątpienia również coraz większa grupa polskich konsumentów, w trakcie dokonywania zakupu zwraca również uwagę na argumentację ekologiczną. Należy się spodziewać, że ta grupa konsumentów będzie również stale rosnąć w naszym kraju, co dalej przełoży się na zwiększone zainteresowanie sieci handlowych i producentów działających na polskim rynku.

– Wszyscy wspomniani uczestnicy rynku oczekują od dostawców opakowań innowacyjnych rozwiązań pozwalających na zmniejszanie emisji CO2 w całym łańcuchu wartości (produkcja + logistyka). W tym zakresie producenci opakowań kartonowych, a wśród nich Elopak wykazują wyraźną przewagę nad producentami opakowań innego typu. Przy produkcji jednego litrowego kartonika do mleka w całym cyklu wartości (produkcja + logistyka) wytwarzane jest jedynie ok. 22 gramów CO2. Inne opakowania do płynnej żywności nie mogą się pochwalić tak dobrym wynikiem – podkreśla Piotr Leowski.
– Dodatkowym ważnym czynnikiem wpływającym na środowisko naturalne jest kształt kartoników, co znacząco wpływa na efektywność transportu, w tym pełne wykorzystanie przestrzeni transportowej. Przewaga ta dotyczy transportu kartoników do zakładów rozlewniczych w postaci blankietów lub w rolach, jak również w przypadku logistyki gotowego napełnionego produktu do punktu sprzedaży – dodaje Piotr Leowski, Manager Market Unit w Elopak.
Więcej na ten temat w artykule Roberta Zawadzkiego poświęconym opakowaniom w najnowszym Forum Mleczarskie Biznes 1/2013.