1. Aktualności
  2. Polska

Truskawka góruje wśród smaków nowych produktów mleczarskich na świecie

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© fmh

Podczas Seminarium Techmilk Maciej Banaś z firmy Zentis Polska przedstawił nowe fakty dotyczące wdrożeń nowych produktów smakowych. Największym powodzeniem cieszy się truskawka. Nowe wdrożenia to głównie jogurty łyżeczkowe, dalej jogurty pitne i mleka smakowe.

Według europejskiego badania firmy Givaudan konsumenci kojarzą smak truskawkowy ze: zdrowiem, przyjemnością, świeżością i nostalgią. Polscy konsumenci kojarzą truskawkę z przyjemnością, świeżością, zdrowiem, dzieciństwem, zmysłowością, komfortem, nostalgią i dziedzictwem.
Wśród najciekawszych połączeń smaku truskawkowego Maciej Banaś wskazał: truskawkę z owsianką (Wielka Brytania), truskawkę-pomidor (Włochy), truskawkę-czekolada (Szwajcaria), truskawkę-nata decocco (Filipiny), truskawkę i zieloną herbatę (Japonia), truskawkę-jaśmin (Japonia), truskawkę z acai i truskawka z kwiatem pomarańczy, truskawkę-płatki kokosu (Karaiby), truskawkę z kulkami czekoladowymi (USA).