1. Aktualności
  2. Świat

Wielka Brytania: Dairy Crest rośnie dzięki markom

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© fmh

Dairy Crest, czołowa brytyjska mleczarnia pomimo zawirowań na rynku oraz w jego otoczeniu informuje o utrzymaniu planowanych przychodów i założeń związanych z dynamiką sprzedaży. Firma dalej koncentruje się na segmencie produktów z wartością dodaną i poprawie efektywności. Cztery kluczowe marki należące do Dairy Crest odnotowały wzrost dzięki innowacyjności produktów wprowadzonych w ostatnich latach.

Firma osiągnęła oszczędności na poziomie 23 mln £. Po sprzedaży biznesu St Hubert w 2012 roku firma zamierza poprawić strukturę kosztów i zmniejszyć poziom długu. Poziom sprzedaży produktów Cathedral City, Country Life, Clover and FRijj wzrósł wolumenowo o 4%, a sprzedaż o 5% licząc od kwietnia (kiedy firma liczy rok obrachunkowy). Firma przywraca także poziom rentowności, który w planie wynosi 3%. Posiadane środki finansowe firma inwestuje także w rozwinięcie zdolności produkcyjnych w zakładach Kirkby Spreads oraz w zakładach przetwarzających serwatkę.
Mark Allen, Prezes Dairy Crest nie planuje dokonywać żadnych akwizycji.