1. Aktualności
  2. Polska

Mleczarnia Turek: Nadchodzi egzamin dla marek

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Obserwujemy wyraźne przesunięcie konsumentów do sklepów dyskontowych. Polacy uwierzyli w istnienie kryzysu. Dlatego zmieniają się preferencje zakupowe, rośnie rola ceny w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Marcin Czarnecki, Dyrektor Generalny Mleczarni Turek, Grupa Bongrain. – W takich warunkach skapitalizowanie wartości produktu i jego marki staje się trudniejsze. Marki producentów przechodzą egzamin swojej wartości w oczach konsumentów.

Mleczarnia Turek w bardzo ograniczonym stopniu produkuje produkty pod marką własną. Jej sztandarowe marki Turek (sery twarogowe, pleśniowe, masła), Tartare (sery twarożkowe). Ostatnio do portfolio dołączyła marka Milkana (sery topione).
W 2013 roku poziom inwestycji realizowany przez firmę będzie porównywalny wobec tych działań jakie firma podejmowała w ostatnich latach. Według Marcina Czarneckiego, Dyrektora Generalnego w Turku, firma działa w wieloletnim horyzoncie czasowym, dlatego wystąpienie spowolnienia gospodarczego nie rzutuje na poziom wydatków.