100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności

Rosną wydatki sieci handlowych na reklamę

Źródło: wirtualnemedia.pl   Dodano: 2013-02-05 12:02:44

Jak pokazują wirtualnemedia.pl wydatki rosną z roku na rok (2012 do 2011). Najwięcej wydają sieci dyskontowe, dalej hipermarkety i supermarkety. Jak oblicza portal cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) 9 czołowych sieci sklepów wyniosły w 2012 roku 723,8 mln zł, czyli 20,8% więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W ub.r. hipermarkety i dyskonty cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Liderem pozostał Lidl, najmocniej wzrosły wydatki Biedronki i Kauflandu, a sporo spadły w przypadku Żabki, Carrefoura, Realu, Auchan i Tesco.
Budżet sieci w drugim półroczu był aż o 45 mln zł większy niż w pierwszym, co wynika z rozpoczętej w lipcu, szeroko zakrojonej i prowadzonej bez przerwy kampanii z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. Zresztą już w pierwszej połowie ub.r. Lidl zaangażował do swojej komunikacji celebrytę - w maju i czerwcu w związku z Euro 2012 w reklamach sieci wystąpił Jacek Gmoch.
Z kolei cennikowy budżet reklamowy Biedronki (Jeronimo Martins Dystrybucja) w całym ub.r. był co prawda rekordowo duży (aż o 69,1%), ale z pierwszego na drugie półrocze zmalał aż o 80 mln zł. Na początku ub.r. sieć mocno bowiem promowała swój nowy wizerunek (pod hasłem „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”), a do końca czerwca reklamowała się jako sponsor polskiej reprezentacji piłkarskiej (pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”, a z udziałem Franciszka Smudy, Jakuba Błaszczykowskiego i słynnej rodziny Adamiaków). W drugiej połowie roku działania marketingowe zostały mocno ograniczone, a jedyna duża kampania, w której wystąpili Paweł Deląg i Joanna Orleańska, promowała ekspres kawowy Italico. Dopiero na początku br. Biedronka zdecydowanie wróciła do mediów, reklamami pod hasłem „My Polacy tak mamy!”.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij