1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods wytycza nowe cele strategiczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Nowością w nowej strategii jest przeniesienie koncentracji wysiłków poza UE. Rynki Rosji, Chin, Bliskiego Wschodu i Afryki mają potroić swoje przychody. Firma przewiduje, że rolnicy dostarczający w UE mleko do zakładów Arla sprzedadzą firmie 1 miliard kg mleka więcej. Produkty wytworzone z tej nadwyżki mają trafić na rynki poza UE.


Według strategii obliczonej na lata do 2017 roku Arla Foods będzie chciała podwoić sprzedaż wytwarzanych przez siebie dodatków do przemysłu spożywczego. Na rynkach północnej Europy firma zamierza dążyć do zwiększenie zyskowności i innowacyjności.
Pozycja Arla Foods na rynkach kluczowych tj.: Wielka Brytania, Szwecja, Niemcy, Dania, Finlandia i Holandia ma być umacniana, ale niekoniecznie przez kolejne akwizycje. Firma dalej będzie umacniać kluczowe marki tj.: Lurpak, Arla, Castello oraz Bliżej Natury.