Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Marki własne w nabiale rosną w tempie 20% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2012-12-07 17:33:48

© fmh
© fmh. Marki własne są istotne w każdej placówce

Pogorszenie koniunktury gospodarczej i przegląd wydatków realizowanych przez gospodarstwa domowe sprzyja zainteresowaniu produktami markami detalistów. Private labels mają największy udział w produktach, w których najtrudniej o wartość dodaną i które w oczach konsumentów są do siebie najbardziej zbliżone niezależnie od dostawcy. Z tego względu najbardziej podatne na ekspansję marek własnych są takie kategorie jak mleko UHT, kefiry, sery topione, sery typu holenderskiego. Na drugim biegunie znajdują się produkty funkcjonalne.

Pragnący zachować anonimowość kupiec wskazuje, że produkty funkcjonalne są szansą dla marek własnych i od pewnego czasu znajdują się one na celowniku sieci handlowych. Wyroby te mają szansę tam, gdzie produkty markowe już odniosły pewien sukces. Ograniczone szanse marek własnych dotyczą natomiast tych produktów, które w opinii konsumentów, są dobrami wysokiego zaufania. Tu przykładem mogą być produkty zawierające stanole i sterole roślinne.
Zdaniem cytowanego kupca realny poziom udziału marek własnych w nabiale to 30%.
Według nieoficjalnych danych agencji badawczych największy udział marek własnych obserwuje się w segmencie mleka UHT (ok. 45%) i w kefirze (ponad 32%).

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25